دورية أكاديمية

Effects of reading strategies on grade one children's phonemic awareness performance ... : آثار استراتيجيات القراءة على أداء الوعي الصوتي لدى أطفال الصف الأول ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Effects of reading strategies on grade one children's phonemic awareness performance ... : آثار استراتيجيات القراءة على أداء الوعي الصوتي لدى أطفال الصف الأول ...
المؤلفون: Solomon Melesse, Chanyalew Enyew
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2020
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Development of Reading Skills and Dyslexia, Developmental and Educational Psychology, Psychology, FOS Psychology, Social Sciences, Impact of Interactive Whiteboards in Education, Education, Language Teaching and Second Language Acquisition, Language and Linguistics, Arts and Humanities, Reading Acquisition, Language Learning Strategies, Language Development, Language Teaching, Phonological Awareness, Phonemic awareness, Reading process, Phonological awareness, Test biology, Learning to read, Mathematics education, Metalinguistics, Developmental psychology, Teaching method, Pedagogy, Literacy, Linguistics, FOS Languages and literature, Vocabulary development, Paleontology
الوصف: This study examined the effects of language teaching strategies in Amhara region, Ethiopia on children's phonemic awareness reading performance. To this end, one hundred and two grade one children of two intact sections (n=50) and (n=52) were selected and participated as experimental and control groups, respectively. The research employed quasi-experimental pre- and post-test research design that aimed at examining the effects of reading strategies in children's phonemic awareness performance. Besides, the researchers collected data through non-participant observation and teacher self-reflection reports. To analyze children's phonemic awareness, paired samples t-test was computed using pre- and post-test scores of the children. To analyze the qualitative data, researchers employed narratives based on categories formed considering the basic themes of the research questions of this paper. Findings indicated that phonemic awareness reading strategies used in Amhara region could improve children's phonemic ... : تناولت هذه الدراسة آثار استراتيجيات تدريس اللغة في منطقة أمهرة بإثيوبيا على أداء قراءة الوعي الصوتي لدى الأطفال. تحقيقا لهذه الغاية، تم اختيار مائة واثنين من أطفال الصف الأول من قسمين سليمين (ن=50) و (ن=52) وشاركوا كمجموعات تجريبية وضابطة، على التوالي. استخدم البحث تصميم بحث شبه تجريبي قبل وبعد الاختبار يهدف إلى فحص آثار استراتيجيات القراءة في أداء الوعي الصوتي لدى الأطفال. إلى جانب ذلك، جمع الباحثون البيانات من خلال ملاحظات غير المشاركين وتقارير التأمل الذاتي للمعلم. لتحليل الوعي الصوتي للأطفال، تم حساب اختبار t للعينات المزدوجة باستخدام درجات الاختبار القبلي والبعدي للأطفال. لتحليل البيانات النوعية، استخدم الباحثون الروايات بناءً على الفئات التي تم تشكيلها مع مراعاة الموضوعات الأساسية لأسئلة البحث في هذه الورقة. أشارت النتائج إلى أن استراتيجيات قراءة الوعي الصوتي المستخدمة في منطقة أمهرة يمكن أن تحسن أداء الوعي الصوتي لدى الأطفال. علاوة على ذلك، أظهرت الملاحظات وتأملات المعلمين أن هناك نتائج إيجابية على تطبيق الاستراتيجيات في تحسين الوعي الصوتي للأطفال. في نهاية المطاف، تم اقتراح توصيات وآثار لمزيد من ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/2sn6h-62p14Test
DOI: 10.60692/grbdj-prc37
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/grbdj-prc3710.60692/2sn6h-62p14Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.D850E115
قاعدة البيانات: BASE