دورية أكاديمية

Determinants of Intercity Air-Passenger Flows in the 'Belt and Road' Region ... : محددات تدفقات الركاب الجويين بين المدن في منطقة 'الحزام والطريق' ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Determinants of Intercity Air-Passenger Flows in the 'Belt and Road' Region ... : محددات تدفقات الركاب الجويين بين المدن في منطقة 'الحزام والطريق' ...
المؤلفون: Lu Zhang, Yannan Zhao, Bart Dessein, Philippe De Maeyer
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2021
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Economic Impacts of Air Transportation Systems, General Economics, Econometrics and Finance, Economics, Econometrics and Finance, Social Sciences, Influence of Built Environment on Active Travel, Transportation, Spatial Econometrics and Spatial Data Analysis, Economics and Econometrics, Environmental Correlates, Economic geography, Transport engineering, Gravity model of trade, Air travel, Geography, Population, Air transport, Regional science, Business, Aviation, Engineering, International trade, Demography, FOS Sociology, Aerospace engineering, Sociology
الوصف: Air-passenger flow, denoting intercity connections, has been a focal point of studies pertaining to urban networks. While most existing studies include only the geoeconomic characteristics of nodes as explanatory variables, this analysis developed a gravity model by incorporating further factors (e.g., cultural disparity and institutional disparity) that might influence air-passenger flows in the "Belt and Road" region. The primary findings are as follows: (1) The cultural and institutional disparities correlate negatively with the air-passenger flows in this region; (2) air-passenger flows are positively related to border, population and economy size, and economic disparity; (3) flows tend to first increase and then subsequently decrease as geographical distance increases; (4) the impact of the factors on the flows varies by subregion. This study could serve as a reference for those interested in gaining a greater insight into air-passenger flows and could also help improve regional strategies for ... : كان تدفق الركاب الجويين، الذي يشير إلى الروابط بين المدن، نقطة محورية في الدراسات المتعلقة بالشبكات الحضرية. في حين أن معظم الدراسات الحالية لا تتضمن سوى الخصائص الجغرافية الاقتصادية للعقد كمتغيرات تفسيرية، فقد طور هذا التحليل نموذجًا للجاذبية من خلال دمج المزيد من العوامل (على سبيل المثال، التفاوت الثقافي والتفاوت المؤسسي) التي قد تؤثر على تدفقات الركاب الجويين في منطقة "الحزام والطريق". النتائج الأولية هي كما يلي: (1) ترتبط التفاوتات الثقافية والمؤسسية ارتباطًا سلبيًا بتدفقات الركاب الجويين في هذه المنطقة ؛ (2) ترتبط تدفقات الركاب الجويين ارتباطًا إيجابيًا بالحدود وحجم السكان والاقتصاد والتفاوت الاقتصادي ؛ (3) تميل التدفقات إلى الزيادة أولاً ثم تنخفض لاحقًا مع زيادة المسافة الجغرافية ؛ (4) يختلف تأثير العوامل على التدفقات حسب المنطقة دون الإقليمية. يمكن أن تكون هذه الدراسة بمثابة مرجع للراغبين في الحصول على مزيد من التبصر في تدفقات الركاب الجويين ويمكن أن تساعد أيضًا في تحسين الاستراتيجيات الإقليمية لتطوير النقل الجوي. ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/a3r3e-4r256Test
DOI: 10.60692/t0dmb-8ja57
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/t0dmb-8ja5710.60692/a3r3e-4r256Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.8241A794
قاعدة البيانات: BASE