دورية أكاديمية

Alfabetización informacional y mediática (ALFIN / AMI) en bibliotecas universitarias: Principios, evolución y contexto

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Alfabetización informacional y mediática (ALFIN / AMI) en bibliotecas universitarias: Principios, evolución y contexto
المؤلفون: Heredia-Sánchez, Fernando
بيانات النشر: Fundación Alonso Quijano para el fomento de la lectura
سنة النشر: 2022
المجموعة: E-LIS: Eprints in Library and Information Science
مصطلحات موضوعية: BD. Information society, CD. User training, promotion, activities, education, CE. Literacy, DD. Academic libraries
الوصف: An overview of the principles, evolution and context of media and information literacy in university libraries is offered, as well as the fundamental role that professionals who work in libraries play as trainers. It is, therefore, a proposal for a synthesis of the path traveled by the media and information literacy in Higher Education, an invitation to debate and to specify actions and programs in our libraries.
نوع الوثيقة: article in journal/newspaper
وصف الملف: text
اللغة: Spanish; Castilian
العلاقة: http://eprints.rclis.org/44133/1/Heredia%20S%C3%A1nchez%20Fernando%202022%20Mi%20Biblioteca%2071.pdfTest; Heredia-Sánchez, Fernando Alfabetización informacional y mediática (ALFIN / AMI) en bibliotecas universitarias: Principios, evolución y contexto. Mi Biblioteca: La revista del mundo bibliotecario, 2022, vol. 18, n. 71, pp. 50-57. [Journal article (Paginated)]
الإتاحة: http://eprints.rclis.org/44133Test/
http://eprints.rclis.org/44133/1/Heredia%20S%C3%A1nchez%20Fernando%202022%20Mi%20Biblioteca%2071.pdfTest
حقوق: cc_by_nc_nd_4
رقم الانضمام: edsbas.5BFEDB46
قاعدة البيانات: BASE