دورية أكاديمية

A Synthetic Player for Ayὸ Board Game Using Alpha-Beta Search and Learning Vector Quantization ... : لاعب اصطناعي لألعاب الألواح باستخدام ألفا بيتا للبحث والتعلم المتجه الكمي ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: A Synthetic Player for Ayὸ Board Game Using Alpha-Beta Search and Learning Vector Quantization ... : لاعب اصطناعي لألعاب الألواح باستخدام ألفا بيتا للبحث والتعلم المتجه الكمي ...
المؤلفون: Oluwatobi A. Ayilara, Anuoluwapo Ajayi, Kudirat O. Jimoh
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2016
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Game Artificial Intelligence Research, Artificial Intelligence, Computer Science, Physical Sciences, Gamification in Education and Learning, Developmental and Educational Psychology, Psychology, FOS Psychology, Social Sciences, Automatic Video Summarization and Analysis, Computer Vision and Pattern Recognition, Gamification, Game-Based Learning, Player Modeling, Real-Time Strategy Games, Computer science, Alpha finance, Artificial intelligence, Game tree, BETA programming language, Java, MATLAB, Machine learning, Multimedia, Sequential game, Operating system, Game theory, Programming language, Mathematics, FOS Mathematics
الوصف: Game playing especially, Ayὸ game has been an important topic of research in artificial intelligence and several machine learning approaches have been used, but the need to optimize computing resources is important to encourage significant interest of users. This study presents a synthetic player (Ayὸ) implemented using Alpha-beta search and Learning Vector Quantization network. The program for the board game was written in Java and MATLAB. Evaluation of the synthetic player was carried out in terms of the win percentage and game length. The synthetic player had a better efficiency compared to the traditional Alpha-beta search algorithm. ... : لعب الألعاب بشكل خاص، كانت لعبة أي موضوعًا مهمًا للبحث في الذكاء الاصطناعي وتم استخدام العديد من مناهج التعلم الآلي، ولكن الحاجة إلى تحسين موارد الحوسبة مهمة لتشجيع اهتمام كبير من المستخدمين. تقدم هذه الدراسة مشغلًا اصطناعيًا تم تنفيذه باستخدام شبكة البحث عن متجهات ألفا بيتا وتعلمها. تمت كتابة برنامج لعبة الألواح بلغة جافا وماتلاب. تم تقييم اللاعب الاصطناعي من حيث نسبة الفوز وطول اللعبة. يتمتع المشغل الاصطناعي بكفاءة أفضل مقارنة بخوارزمية البحث ألفا بيتا التقليدية. ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/h3919-ypv39Test
DOI: 10.60692/2z70f-4ps59
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/2z70f-4ps5910.60692/h3919-ypv39Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.46D95C05
قاعدة البيانات: BASE