دورية أكاديمية

An Investigation of English Language Students' Awareness of Perceptual Learning Style Preferences: Four Public Ethiopian Universities in Focus ... : تحقيق في وعي طلاب اللغة الإنجليزية بتفضيلات أسلوب التعلم الإدراكي: أربع جامعات إثيوبية عامة في بؤرة التركيز ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: An Investigation of English Language Students' Awareness of Perceptual Learning Style Preferences: Four Public Ethiopian Universities in Focus ... : تحقيق في وعي طلاب اللغة الإنجليزية بتفضيلات أسلوب التعلم الإدراكي: أربع جامعات إثيوبية عامة في بؤرة التركيز ...
المؤلفون: Mulu Geta Gencha
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2024
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Learning Styles in Higher Education, Developmental and Educational Psychology, Psychology, FOS Psychology, Social Sciences, Effectiveness of Podcasting in Higher Education, Education, Learning Styles, Student Differences, Personalized Learning, Experiential Learning, Educational Psychology, Focus optics, Style visual arts, Perception, Mathematics education, Linguistics, FOS Languages and literature, Geography, Philosophy, FOS Philosophy, ethics and religion, Physics, Archaeology, Neuroscience, Optics
الوصف: This study was conducted to determine the perceptual learning style preferences (PLSP) that the graduating TEFL students followed while learning the English language in the 2022–2023 academic year. People have diversified ways of perceptions, stages of motivation, and attitudes toward learning. They are different from each other in their preferences for acquiring knowledge consistently. The study was aimed to know the kinds and the strategies of PLSP students in the English language with MA Post-graduating classes. It focused on Reid's theory on visual, auditory, kinesthetic, tactile, individual, and group learning styles. As the primary sources of data were the subjects' insights into the learning process, the focus was on the actions that the learners consciously employed to facilitate learning. For the numerical interpretation of data, which were tabulated in a 5-point Likert Scale, percentage and overall mean were used to show the proportion of the participant's response to the close-ended ... : الملخص أجريت هذه الدراسة لتحديد تفضيلات أسلوب التعلم الإدراكي (PLSP) التي اتبعها طلاب TEFL المتخرجين أثناء تعلم اللغة الإنجليزية في العام الدراسي 2022–2023. لدى الناس طرق متنوعة للتصورات ومراحل التحفيز والمواقف تجاه التعلم. إنهم مختلفون عن بعضهم البعض في تفضيلاتهم لاكتساب المعرفة باستمرار. هدفت الدراسة إلى معرفة أنواع واستراتيجيات طلاب برنامج الماجستير في اللغة الإنجليزية في فصول ما بعد التخرج. ركزت على نظرية ريد حول أساليب التعلم البصرية والسمعية والحركية واللمسية والفردية والجماعية. نظرًا لأن المصادر الأساسية للبيانات كانت رؤى المشاركين في عملية التعلم، فقد كان التركيز على الإجراءات التي استخدمها المتعلمون بوعي لتسهيل التعلم. بالنسبة للتفسير العددي للبيانات، والتي تم جدولتها في مقياس ليكرت المكون من 5 نقاط، تم استخدام النسبة المئوية والمتوسط الإجمالي لإظهار نسبة إجابة المشارك على الأسئلة المغلقة. للتوسع في وعي الطلاب ببرنامج PLSP الخاص بهم، تم جدولة المستندات المستمدة من الاستبيان وتحليلها كميًا ونوعيًا. أشارت النتائج إلى أن أساليب التعلم البصري والتعلم السمعي والتعلم الجماعي لطلاب الدراسات العليا في ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/0apdn-v0422Test
DOI: 10.60692/h0dsq-hdd10
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/h0dsq-hdd1010.60692/0apdn-v0422Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.3DA57E66
قاعدة البيانات: BASE