دورية أكاديمية

Objective quantification of homophily in children with and without disabilities in naturalistic contexts ... : القياس الكمي الموضوعي للمثلية الجنسية لدى الأطفال ذوي الإعاقة وغير ذوي الإعاقة في السياقات الطبيعية ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Objective quantification of homophily in children with and without disabilities in naturalistic contexts ... : القياس الكمي الموضوعي للمثلية الجنسية لدى الأطفال ذوي الإعاقة وغير ذوي الإعاقة في السياقات الطبيعية ...
المؤلفون: Chitra Banarjee, Yudong Tao, Regina M. Fasano, Song Ci, Laura Vitale, Jue Wang, Mei‐Ling Shyu, Lynn K. Perry, Daniel S. Messinger
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2023
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Acquisition and Development of Sign Language, Developmental and Educational Psychology, Psychology, FOS Psychology, Social Sciences, Impact of Media on Children's Development, Education, Assistive Technology and Disabilities, Occupational Therapy, Health Professions, Health Sciences, Child Development, Homophily, Developmental psychology, Naturalistic observation, Preference, Inclusion mineral, Social psychology, Statistics, FOS Mathematics, Mathematics
الوصف: Homophily, the tendency for individuals to preferentially interact with others similar to themselves is typically documented via self-report and, for children, adult report. Few studies have investigated homophily directly using objective measures of social movement. We quantified homophily in children with developmental disabilities (DD) and typical development (TD) using objective measures of position/orientation in preschool inclusion classrooms, designed to promote interaction between these groups of children. Objective measurements were collected using ultra-wideband radio-frequency tracking to determine social approach and social contact, measures of social movement and interaction. Observations of 77 preschoolers (47 with DD, and 30 TD) were conducted in eight inclusion classrooms on a total of 26 days. We compared DD and TD groups with respect to how children approached and shared time in social contact with peers using mixed-effects models. Children in concordant dyads (DD-DD and TD-TD) both moved ... : عادة ما يتم توثيق ميل الأفراد إلى التفاعل بشكل تفضيلي مع الآخرين المشابهين لهم عن طريق الإبلاغ الذاتي، وبالنسبة للأطفال، تقرير البالغين. حققت دراسات قليلة في المثلية الجنسية مباشرة باستخدام مقاييس موضوعية للحركة الاجتماعية. قمنا بقياس المثلية الجنسية لدى الأطفال ذوي الإعاقات التنموية (DD) والتطور النموذجي (TD) باستخدام مقاييس موضوعية للوضع/التوجه في الفصول الدراسية للإدماج في مرحلة ما قبل المدرسة، والمصممة لتعزيز التفاعل بين هذه المجموعات من الأطفال. تم جمع القياسات الموضوعية باستخدام تتبع الترددات الراديوية واسعة النطاق لتحديد النهج الاجتماعي والاتصال الاجتماعي، ومقاييس الحركة الاجتماعية والتفاعل. تم إجراء ملاحظات لـ 77 طفلاً في مرحلة ما قبل المدرسة (47 مصابًا بالديوكسينات، و 30 مصابًا بالديوكسينات) في ثمانية فصول دراسية شاملة على مدار ما مجموعه 26 يومًا. قارنا مجموعات DD و TD فيما يتعلق بكيفية تعامل الأطفال ومشاركة الوقت في التواصل الاجتماعي مع أقرانهم باستخدام نماذج التأثيرات المختلطة. انتقل الأطفال في الثنائيات المتوافقة (DD - DD و TD - TD) نحو بعضهم البعض بسرعات أعلى وقضوا وقتًا أطول في الاتصال ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/dmsbx-hr633Test
DOI: 10.60692/v0gp3-9vf54
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/v0gp3-9vf5410.60692/dmsbx-hr633Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.3A5562C1
قاعدة البيانات: BASE