دورية أكاديمية

Which features matter to make a successful mobile game? ... : ما هي الميزات المهمة لإنشاء لعبة هاتف محمول ناجحة ؟ ...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Which features matter to make a successful mobile game? ... : ما هي الميزات المهمة لإنشاء لعبة هاتف محمول ناجحة ؟ ...
المؤلفون: Átila Valgueiro Malta Moreira, Vicente Vieira Filho, Geber Ramalho
بيانات النشر: OpenAlex
سنة النشر: 2014
المجموعة: DataCite Metadata Store (German National Library of Science and Technology)
مصطلحات موضوعية: Game Artificial Intelligence Research, Artificial Intelligence, Computer Science, Physical Sciences, Social and Psychological Aspects of Online Gaming, Sociology and Political Science, Social Sciences, Gamification in Education and Learning, Developmental and Educational Psychology, Psychology, FOS Psychology, Player Modeling, Computer science, Download, Game Developer, Revenue, Sequential game, Video game development, Non-cooperative game, Revenue model, Mobile apps, Video game design, Game design, Multimedia, Game theory, World Wide Web, Mathematical economics, Mathematics, FOS Mathematics, Accounting
الوصف: As mobile game distribution costs gets near zero, the number of available games on app stores, which is already enormous, continues to grow. It gets increasingly difficult for game developers to build a mobile game and achieve the top positions on charts. With it in mind, this paper's main purpose is to investigate the relationship between game features and the performance achieved by mobile games in terms of number of downloads and gross revenue. A total of 37 game features were analyzed in order to study how each of them influence mobile games' performance on app stores. The performance of mobile games is measured based on their current position in download and revenue charts on Google Play store. A linear regression model that maps game features and charts performance is trained using a M5 prime classifier and data from 64 mobile games. Results show how each game feature influences the download and revenue performance of successful mobile games. ... : مع اقتراب تكاليف توزيع ألعاب الهاتف المحمول من الصفر، يستمر عدد الألعاب المتاحة في متاجر التطبيقات، وهو عدد هائل بالفعل، في النمو. يصبح من الصعب بشكل متزايد على مطوري الألعاب إنشاء لعبة للهاتف المحمول وتحقيق المراكز العليا في المخططات. مع وضع ذلك في الاعتبار، فإن الغرض الرئيسي من هذه الورقة هو التحقيق في العلاقة بين ميزات اللعبة والأداء الذي تحققه ألعاب الهاتف المحمول من حيث عدد التنزيلات وإجمالي الإيرادات. تم تحليل ما مجموعه 37 ميزة للألعاب من أجل دراسة كيفية تأثير كل منها على أداء ألعاب الجوال في متاجر التطبيقات. يتم قياس أداء ألعاب الجوال بناءً على وضعها الحالي في مخططات التنزيل والإيرادات على متجر Google Play. يتم تدريب نموذج الانحدار الخطي الذي يحدد ميزات اللعبة وأداء المخططات باستخدام مصنف رئيسي M5 وبيانات من 64 لعبة محمولة. تُظهر النتائج كيف تؤثر كل ميزة من ميزات اللعبة على أداء التنزيل والإيرادات لألعاب الجوال الناجحة. ...
نوع الوثيقة: text
اللغة: English
العلاقة: https://dx.doi.org/10.60692/n73tg-7er96Test
DOI: 10.60692/r285r-q6h18
الإتاحة: https://doi.org/10.60692/r285r-q6h1810.60692/n73tg-7er96Test
حقوق: cc-by
رقم الانضمام: edsbas.3440120D
قاعدة البيانات: BASE