يعرض 1 - 6 نتائج من 6 نتيجة بحث عن '"trial, cross-over"', وقت الاستعلام: 0.99s تنقيح النتائج
  1. 1

    المصدر: GMS Health Technology Assessment, Vol 7, p Doc04 (2011)
    GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC04 /20110722/
    GMS Health Technology Assessment

    مصطلحات موضوعية: economic evaluation, universal prevention, TECHNOLOGY ASSESSMENT, BIOMEDICAL, drinking, validation studies as topic, models, economic, Methodik, Meta-Analyse, randomisierte kontrollierte Studie, ECONOMICS, MEDICAL, Effizienz, Koma-Trinken, judgment, specifity, youth, HTA, Diagnose, lcsh:R855-855.5, kontrollierte klinische Studien, medical evaluation, behaviour therapy, Jugendliche, methods, placebos, multicenter studies as topic, ökonomische Bewertung, prospektive Studien, HTA report, alkoholinduzierte Störungen, SINGLE-BLIND METHOD, Genauigkeitsstudie, health economic studies, DOPPELBLINDMETHODE, alcohol drinking, systematische Übersicht, MULTIZENTRISCHE STUDIEN, META-ANALYSIS AS TOPIC, ADOLESZENT, PSYCHOTHERAPY, GROUP, meta analysis, school-based prevention, evidence based medicine, blood alcohol level, costs, randomized controlled study, randomised clinical trial, gesundheitsökonomische Studien, Alkoholbesteuerung, Methoden, psychologic disorder, Jugendalkoholismus, cost-benefit analyses, cross-over trials, high school, Programmbewertung, alcoholism, cost effectiveness, early adulthood, Beurteilung, health, cognitive behavioural therapy, trial, protection, controlled clinical trials as topic, ELTERN, Saufen, DOUBLE-BLIND METHOD, Kosten und Kostenanalyse, Kosten-Nutzen-Analyse, community, young adult, GESUNDHEITSPOLITIK, randomisierter Versuch, Alkoholprävention, universelle Prävention, trial, cross-over, review, Kurzintervention, effectiveness, Alkoholpräventionsprogramme, socioeconomic factors, PSYCHOTHERAPIE, Prävention, health problem, Schutz, Entscheidungsfindung, PLAZEBOS, VALIDIERUNGSSTUDIEN, Verhältnisprävention, MENSCH, Delirium, binge drinking, meta-analysis, sektorübergreifende Prävention, PROGRAMMEVALUIERUNG, Jugend, evaluation studies as topic, alcohol policy, economic, alcohol abuse, mulitcentre, medizinische Beurteilung, intoxication, prevention, Kostenanalyse, cost analysis, Schulen, Halbwüchsige, law, cross-over studies, benefit, Prophylaxe, risk assessment, program evaluation, Kosten, kontrollierte klinische Versuche, cost-cutting, media campaign, cost reduction, Alkoholabusus, primäre Prävention, COST-BENEFIT ANALYSIS, Alkoholabstinenz, lcsh:Medical technology, alcohol consumption, school, boy, rehabilitation, blinding, crossover, undergraduates, Präventionsprogramme, Verhaltensprävention, Cross-over-Studien, STUDENTEN, Technologiebewertung, Plazeboeffekt, aggressiveness, technology assessment, economic aspect, ethics, randomised trial, psychotherapy, kids, HUMAN RIGHTS, METAANALYSE, Werbung, alkoholbedingte Störungen, juristische Aspekte, TRINKVERHALTEN, Kostenreduktion, Krankheitskosten, psychische Störung, alcohol dependence, efficacy, Konsum, randomized controlled trials as topic, Aggressionspotential, Pharmaökonomie, multicenter, medical, community-based prevention, HTA-Bericht, behavior therapy, Gesetz, cross-over, social aspects, alcoholic intoxication, child, controlled clinical study, TECHNOLOGIE, MEDIZINISCHE, Modelle, ökonomische, clinical trials as topic, treatment, alcohol-related problems, Gesundheitsproblem, medizinische Technologie, alcohol misuse, social economic factors, Recht, ddc: 610, problematischer Alkoholkonsum, Komasaufen, Wirksamkeit, prophylaxis, Motivationsintervention, universities, pre-teen, alcohol use disorder, randomized clinical study, at-risk college drinkers, medical assessment, Alkoholmissbrauch, Gesundheit, Universität, random, social care, alcohol dependency, adolescent, Alkoholpolitik, Risikotrinker, Effektivität, behavioral measures, Rausch, alcohol-related disorders, Risikoabschätzung, blood alcohol, Motivierungsprogramm, biomedical technology assessment, KOGNITIVE THERAPIE, Pflege, humans, report, Schulkultur, ALKOHOLGENUß, Ökonomie, Übersichtsliteratur, review literature as topic, clinical trial, health policy, Rechte, technology, family therapy, Kostensenkung, randomisierte kontrollierte Studien, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, Sozialmedizin, Alkoholmißbrauch, Aggressionspotenzial, randomisierte Zuordnung, Minderjährige, Jugendschutzgesetz, Komatrinken, schools, Alkoholsucht, Article, Blutalkohol, Zufall, Behandlung, FAMILIE, selective prevention, health technology assessment, HTA-report, validation studies, Gesundheitsökonomie, Alkoholzufuhr, COGNITIVE THERAPY, KIND, alcohol use, FAMILIENTHERAPIE, randomized clinical trial, sensitivity, riskanter Alkoholkonsum, TECHNOLOGIE, randomized controlled trial, underage, Trunksucht, Nutzen, tax on alcohol, sozioökonomische Faktoren, alkoholbezogene Probleme, VERHALTENSTHERAPIE, SCHULEN UND AUSBILDUNGSSTÄTTEN, health economics, motivation programme, schulbasierte Prävention, ALKOHOLVERGIFTUNG, ALKOHOLISMUS, randomised controlled study, parents, RANDOMISIERUNG, Sensitivität, PSYCHOTHERAPIE, GRUPPEN, randomised clinical study, research article, technology evaluation, alcohol addiction, evidence-based medicine, UNIVERSITÄTEN, Alkoholintoxikation, CT, sozio-ökonomische Faktoren, potential of aggressiveness, EBM, TECHNIKFOLGEN-ABSCHÄTZUNG, BIOMEDIZINISCHE, Forschungsartikel, Placeboeffekt, Multikomponentenprogramm, blood alcohol concentration, costs and cost analysis, decision making, socioeconomics, teenager, Alkoholkonsum, Evaluationsstudien, Sozioökonomie, care, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, cost control, therapy, controlled clinical trial, blinded trial, economics, infant, hazardous drinking, placebo, research-article, random allocation, randomized study, alcoholic, family, intoxication, alcoholic, diagnosis, Alkoholsteuer, sector-based prevention, JUNGER ERWACHSENER, multicenter trial, Kostenminimierung, social therapy, alcohol intervention, Interventionsprogramme, extraordinary tax, TECHNOLOGY, MEDICAL, Vorsorge, youth alcoholism, lcsh:R723-726, prohibition, technical report, 610 Medical sciences, Medicine, brief motivational intervention, meta analysis as topic, KLINISCHE STUDIEN, MENSCHENRECHTE, evidenzbasierte Medizin, JURISPRUDENCE, binge-drinking, tax increase, Intervention, Plazebo, randomization, biomedical, verblindet, medical costs, Jugendkriminalität, HTA Bericht, trial, crossover, Alkoholabhängigkeit, soziale Aspekte, Aggressivität, alcohol prevention programs, Gemeinschaft, sickness costs, randomisation, EINFACHBLINDMETHODE, Alkoholgenuss, blinded study, accident, clinical study, prospective studies, CCT, inebriation, rights, lcsh:Medical philosophy. Medical ethics, randomised controlled trial, randomisierte klinische Studie, indikative Prävention, primary prevention, verhaltenbezogene Maßnahmen, indicative prevention, systematic review, medizinische Bewertung, cost, randomized trial, gemeindenahe Prävention, students, juridical, drinking behavior, Kosteneffektivität, Kosten-Effektivität, Technologiebeurteilung, RECHTSPRECHUNG, at-risk drinking, randomisierte Studie, Therapie, prevention campaign, RCT, Ethik, cognitive behavior therapy, Alkoholverbrauch, ethical aspects, abstinence from alcohol, drinking behaviour, Technikfolgenabschätzung, biomedizinische, Steuererhöhung, models, Übersichtsarbeit, social skills, Medien, Spezifität, cost-effectiveness, GUTACHTENBASIERTE MEDIZIN, Vorbeugung, school culture, randomised study, review literature, Heranwachsende, Sondersteuer, blinded, pharmaeconomics, alcohol taxation, efficiency, Alkoholrausch, academic review, Koma-Saufen, placebo effect, Kostenkontrolle

  2. 2

    المصدر: GMS Health Technology Assessment
    GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC01 /20110202/
    GMS Health Technology Assessment, Vol 7, p Doc01 (2011)

    مصطلحات موضوعية: Risikoabschätzung, validation studies as topic, Methodik, models, economic, Meta-Analyse, patients, verblindete Studie, randomisierte kontrollierte Studie, double-blind method, biomedical technology assessment, Patientensicht, Effizienz, Pflege, triple blind, specifity, humans, cost-benefit-analyses, report, Lebensqualität, patientenrelevante Endpunkte, Ökonomie, Multicenter Studie, patient-relevant endpoint, Übersichtsliteratur, HTA, review literature as topic, patienten-relevant, health policy, Rechte, patient report, lcsh:R855-855.5, Diagnose, double blind method, technology, Kostensenkung, PATIENTENZUFRIEDENHEIT, randomisierte kontrollierte Studien, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, kontrollierte klinische Studien, medical evaluation, single-blind procedure, randomisierte Zuordnung, single-blind method, Metaanalyse, Arthritis, rheumatoide, Mammatumoren, Mensch, Article, methods, Mammakarzinom, multizentrische Studien, Zufall, placebos, Behandlung, Technikfolgen-Abschätzung, biomedizinische, patienten-relevante Endpunkte, multicenter studies as topic, prospektive Studien, HTA-report, patient statement, single blind method, HTA report, validation studies, cross-over procedure, Gesundheitsökonomie, Genauigkeitsstudie, triple-blind procedure, health economic studies, DOPPELBLINDMETHODE, randomized clinical trial, sensitivity, Patientenurteil, systematische Übersicht, patient-relevant, META-ANALYSIS AS TOPIC, TECHNOLOGIE, quality of life, randomized controlled trial, Kosten Effektivität, Gesundheitszustand, Multizenterstudie, meta analysis, evidence based medicine, patient satisfaction, Multicenter-Studie, costs, randomized controlled study, sozioökonomische Faktoren, randomised clinical trial, gesundheitsökonomische Studien, Methoden, multicenter trials, health economics, cross-over trials, cost-benefit analyses, Crossoverstudien, cost effectiveness, tripleblind method, randomised controlled study, Verblindung, Beurteilung, health, trial, Patientenbeurteilung, triple blind procedure, RANDOMISIERUNG, Sensitivität, randomised clinical study, multicenter studies, research article, arthritis, controlled clinical trials as topic, Kosten und Kostenanalyse, Kosten-Nutzen-Analyse, technology evaluation, GESUNDHEITSPOLITIK, evidence-based medicine, randomisierter Versuch, sozio-ökonomische Faktoren, CT, EBM, Forschungsartikel, Konzept, review, arthritis, rheumatoid, trial, cross-over, effectiveness, socioeconomic factors, Placeboeffekt, Prävention, costs and cost analysis, decision making, breast cancer, socioeconomics, Mensch, Entscheidungsfindung, PLAZEBOS, Evaluationsstudien, VALIDIERUNGSSTUDIEN, Sozioökonomie, care, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, cost control, Multicenterstudie, therapy, controlled clinical trial, Technologie, medizinische, blinded trial, Selbsteinschätzung, economics, meta-analysis, PATIENTEN, Patientenangabe, placebo, evaluation studies as topic, research-article, random allocation, randomized study, double-blind procedure, economic, double blind procedure, diagnosis, doubleblind, medizinische Beurteilung, technology assessment, biomedical, multicenter trial, Patientenbericht, Kostenminimierung, prevention, Kostenanalyse, cost analysis, breast neoplasms, cross-over studies, Vorsorge, lcsh:R723-726, single-blind, Health Technology Assessment, risk assessment, Crossover-Studien, technical report, 610 Medical sciences, Medicine, Crossover-Verfahren, meta analysis as topic, Kosten, kontrollierte klinische Versuche, cost-cutting, KLINISCHE STUDIEN, MENSCHENRECHTE, Patientenaussage, evidenzbasierte Medizin, cost reduction, COST-BENEFIT ANALYSIS, lcsh:Medical technology, rheumatoid, Gesundheitsfinanzierung, PLAZEBOEFFEKT, Plazebo, randomization, patient-reported outcome, biomedical, single blind, verblindet, medical costs, rehabilitation, HTA Bericht, sozialökonomisch, trial, crossover, blinding, sickness costs, randomisation, crossover, clinical trials, EINFACHBLINDMETHODE, endpoint, Cross-over-Studien, blinded study, accident, technology assessment, economic aspect, Reha, ethics, randomised trial, prospective studies, CCT, HUMAN RIGHTS, rights, lcsh:Medical philosophy. Medical ethics, randomised controlled trial, randomisierte klinische Studie, carcinoma of the breast, rheumatoid arthritis, Kostenreduktion, Krankheitskosten, efficacy, kontrollierte klinische Studie, randomized controlled trials as topic, health status, Pharmaökonomie, Endpunktbestimmung, medical, systematic review, pharmacoeconomics, medizinische Bewertung, HTA-Bericht, randomized trial, clinical studies, Cross-over-Verfahren, cross-over, controlled clinical study, Modelle, ökonomische, treatment, clinical trials as topic, technology, medical, triple blind method, juridical, judgement, medizinische Technologie, Kosteneffektivität, Kosten-Effektivität, Technologiebeurteilung, social economic factors, Recht, ddc: 610, economics, medical, Endpunkt, randomisierte Studie, Crossoververfahren, Wirksamkeit, Therapie, RCT, Ethik, crossover procedure, models, Übersichtsarbeit, randomized clinical study, Spezifität, endpoint determination, cost-effectiveness, GUTACHTENBASIERTE MEDIZIN, GESUNDHEIT, single blind procedure, medical assessment, rheumatoide Arthritis, double blind, random, randomised study, review literature, klinische Studie, patient reported outcome, blinded, Multizenter-Studie, ökonomischer Aspekt, efficiency, academic review, placebo effect, Multizenter Studie, Kostenkontrolle, tripleblind, patientenrelevant, patientenberichtete Zielgröße, Effektivität, concept

  3. 3

    المؤلفون: Dietl, Markus, Korczak, Dieter

    المصدر: GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC03 /20110419/
    GMS Health Technology Assessment
    GMS Health Technology Assessment, Vol 7, p Doc03 (2011)

    مصطلحات موضوعية: triple-blind, Schmerzzustände, multicentre, underuse, Risikoabschätzung, Methodik, Nackenschmerz, models, economic, Meta-Analyse, Brustwirbelsäule, verblindete Studie, HEADACHE, Kopfschmerz, supply shortage, Multizenter, randomisierte kontrollierte Studie, biomedical technology assessment, double-blind method, KREUZSCHMERZEN, migraine, Ischialgie, Effizienz, Pflege, Schmerzversorgung, humans, judgment, specifity, triple blind, report, Lebensqualität, integrated care, Frühberentung, Grundrecht, Ökonomie, einfach blind, Versorgungskosten, Übersichtsliteratur, HTA, Opiat, clinical trial, health policy, medizinische Versorgungskosten, pain reduction, lack of work, Rechte, lcsh:R855-855.5, Diagnose, hospice, Rückenschmerz, technology, juricical, Hospiz, Kostensenkung, palliative Behandlung, randomisierte kontrollierte Studien, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, Sozialmedizin, kontrollierte klinische Studien, medical evaluation, singleblind, palliative therapy, randomisierte Zuordnung, sick certificate, einfach-blind, back pain, CLINICAL TRIALS AS TOPIC, Akupunktur, early retirement, Article, methods, Sterbebegleitung, Zufall, placebos, Behandlung, Technikfolgen-Abschätzung, biomedizinische, health care costs, palliativ, prospektive Studien, health technology assessment, HTA-report, Einfachblindmethode, single blind method, HTA report, validation studies, Gesundheitsökonomie, SINGLE-BLIND METHOD, chronisch, Genauigkeitsstudie, MULTICENTER STUDIES AS TOPIC, somatoforme Störungen, health economic studies, Psychotherapie, DOPPELBLINDMETHODE, randomized clinical trial, sensitivity, systematische Übersicht, zweifach verblindet, MULTIZENTRISCHE STUDIEN, META-ANALYSIS AS TOPIC, Palliativmedizin, TECHNOLOGIE, quality of life, randomized controlled trial, life qualities, Schmerzmessung, REVIEW LITERATURE AS TOPIC, meta analysis, Palliativpersonal, evidence based medicine, Arzneimittel, Lendenwirbelschmerzen, costs, randomized controlled study, palliative medicine, sozioökonomische Faktoren, randomised clinical trial, gesundheitsökonomische Studien, Methoden, palliative, Schmerzambulanz, health economics, cost-benefit analyses, cross-over trials, pain, Fehlversorgung, doctor's note, integrierte Versorgung, Schmerzzentrum, cost effectiveness, randomised controlled study, Beurteilung, Verblindung, palliative treatment, thoracic vertebral column, trial, health care, RANDOMISIERUNG, Sensitivität, chronic, randomised clinical study, spondylosis, SCHMERZKLINIKEN, research article, controlled clinical trials as topic, Kosten und Kostenanalyse, Kosten-Nutzen-Analyse, Versorgungsangebot, technology evaluation, multimodales Versorgungsangebot, GESUNDHEITSPOLITIK, evidence-based medicine, randomisierter Versuch, CT, sozio-ökonomische Faktoren, Rückenschmerzen, EBM, Forschungsartikel, review, trial, cross-over, effectiveness, semiverblindeter Versuch, socioeconomic factors, Placeboeffekt, Prävention, costs and cost analysis, decision making, socioeconomics, Entscheidungsfindung, Evaluationsstudien, PLAZEBOS, Sozioökonomie, VALIDIERUNGSSTUDIEN, care, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, Palliativversorgung, Schmerzen, multimodal supply, cost control, therapy, semi-blinder Versuch, controlled clinical trial, Gesundheitsversorgung, cost-benefit analysis, MENSCH, economics, Analgetika, headache, health, meta-analysis, Schmerzzustand, pain management, evaluation studies as topic, placebo, research-article, random allocation, randomized study, economic, Palliativpflegedienst, diagnosis, Schmerzklinik, pain therapy, doubleblind, misuse, medizinische Beurteilung, Lendenwirbel, doppel-blind, technology assessment, biomedical, Schmerzmedikament, Wirbelsäulenleiden, multicenter trial, Kostenminimierung, prevention, cost analysis, healthcare needs, cross-over studies, low back pain, Vorsorge, lcsh:R723-726, single-blind, risk assessment, technical report, 610 Medical sciences, Medicine, Kosten, kontrollierte klinische Versuche, bedarfsgerechte Versorgung, cost-cutting, KLINISCHE STUDIEN, MENSCHENRECHTE, HEALTH, evidenzbasierte Medizin, cost reduction, lcsh:Medical technology, shoulder pain, einfachblind, Gesundheitsfinanzierung, sick note, Plazebo, randomization, biomedical, single blind, verblindet, medical costs, Schmerzmanagement, rehabilitation, HTA Bericht, pain situation, semi-verblindeter Versuch, trial, crossover, Versorgung, blinding, program effectiveness, sickness costs, SCHULTERSCHMERZEN, randomisation, crossover, thoracic spine, multimodal, Cross-over-Studien, Technologiebewertung, doppelblind, Plazeboeffekt, accident, Medikamente, clinical study, technology assessment, Palliativpflege, economic aspect, doppel blind, Reha, ethics, randomised trial, prospective studies, CCT, psychotherapy, Schmerzpatient, HUMAN RIGHTS, METAANALYSE, rights, pain care, Schmerztherapie, lcsh:Medical philosophy. Medical ethics, Programmeffektivität, randomised controlled trial, randomisierte klinische Studie, Kostenreduktion, Spondylose, Krankheitskosten, efficacy, neck pain, kontrollierte klinische Studie, Arbeitsausfall, Pharmaökonomie, multicenter, pain clinic, medical, verblindeter Versuch, systematic review, medizinische Bewertung, HTA-Bericht, randomized trial, Sterben, Evaluation, cross-over, pain disorder, controlled clinical study, Schmerzlinderung, TECHNOLOGIE, MEDIZINISCHE, palliative care, Modelle, ökonomische, technology, medical, treatment, ischialgia, analgesia, chronischer Schmerz, Sterbende, somatoform disorders, medizinische Technologie, Kosteneffektivität, Kosten-Effektivität, Schmerzstörung, Technologiebeurteilung, social economic factors, Versorgungsalltag, Recht, Wirbelsäule, ddc: 610, economics, medical, randomisierte Studie, medical care, Wirksamkeit, double-blind, Therapie, Schmerz, chronic pain, RCT, Krankmeldung, vertebral column, Gutachtenbasierte Medizin, RANDOMIZED CONTROLLED TRIALS AS TOPIC, Ethik, Unterversorgung, palliative treatments, Krankschreibung, Migräne, semiblinder Versuch, lumbar pain, overuse, ANALGESIE, pain measurement, dreifach verblindet, models, Übersichtsarbeit, randomized clinical study, Spezifität, Verhaltenstherapie, Überversorgung, VALIDATION STUDIES AS TOPIC, Hospizdienst, cost-effectiveness, medical assessment, spinal column, cross over, pain clinics, delivery of health care, double blind, Gesundheit, random, randomised study, review literature, stoppage, klinische Studie, Versorgungsdefizit, blinded, pharmaeconomics, ökonomischer Aspekt, efficiency, pain patient, placebo effect, Palliativtherapie, Kostenkontrolle, tripleblind, Effektivität

  4. 4
    مورد إلكتروني

    عناروين إضافية: Versorgungssituation in der Schmerztherapie in Deutschland im internationalen Vergleich hinsichtlich Über-, Unter- oder Fehlversorgung

    المصدر: GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC03 /20110419/

    مصطلحات الفهرس: PAIN, ANALGESIA, PALLIATIVE CARE, PAIN MEASUREMENT, PAIN CLINICS, NECK PAIN, HEADACHE, BACK PAIN, LOW BACK PAIN, SHOULDER PAIN, SOMATOFORM DISORDERS, DELIVERY OF HEALTH CARE, HEALTH CARE COSTS, COST-BENEFIT ANALYSIS, QUALITY OF LIFE, HUMANS, EVIDENCE-BASED MEDICINE, TECHNOLOGY ASSESSMENT, BIOMEDICAL, HEALTH POLICY, TECHNOLOGY, MEDICAL, REVIEW LITERATURE AS TOPIC, COSTS AND COST ANALYSIS, HUMAN RIGHTS, DECISION MAKING, RISK ASSESSMENT, TECHNOLOGY, EVALUATION STUDIES AS TOPIC, HEALTH, JUDGMENT, PEER REVIEW, META-ANALYSIS AS TOPIC, RANDOMIZED CONTROLLED TRIALS AS TOPIC, RANDOM ALLOCATION, SINGLE-BLIND METHOD, DOUBLE-BLIND METHOD, PLACEBOS, PLACEBO EFFECT, CROSS-OVER STUDIES, CONTROLLED CLINICAL TRIALS AS TOPIC, PROSPECTIVE STUDIES, VALIDATION STUDIES AS TOPIC, CLINICAL TRIALS AS TOPIC, MULTICENTER STUDIES AS TOPIC, ECONOMICS, MODELS, ECONOMIC, ECONOMICS, MEDICAL, SOCIOECONOMIC FACTORS, EFFICIENCY, SCHMERZEN, ANALGESIE, PALLIATIVPFLEGE, SCHMERZMESSUNG, SCHMERZKLINIKEN, NACKENSCHMERZ, KOPFSCHMERZ, RÜCKENSCHMERZEN, KREUZSCHMERZEN, SCHULTERSCHMERZEN, SOMATOFORME STÖRUNGEN, GESUNDHEITSVERSORGUNG, MEDIZINISCHE VERSORGUNGSKOSTEN, KOSTEN-NUTZEN-ANALYSE, LEBENSQUALITÄT, MENSCH, GUTACHTENBASIERTE MEDIZIN, TECHNIKFOLGEN-ABSCHÄTZUNG, BIOMEDIZINISCHE, GESUNDHEITSPOLITIK, TECHNOLOGIE, MEDIZINISCHE, ÜBERSICHTSLITERATUR, KOSTEN UND KOSTENANALYSE, MENSCHENRECHTE, ENTSCHEIDUNGSFINDUNG, RISIKOABSCHÄTZUNG, TECHNOLOGIE, EVALUATIONSSTUDIEN, GESUNDHEIT, BEURTEILUNG, METAANALYSE, RANDOMISIERTE KONTROLLIERTE STUDIEN, RANDOMISIERUNG, EINFACHBLINDMETHODE, DOPPELBLINDMETHODE, PLAZEBOS, PLAZEBOEFFEKT, CROSS-OVER-STUDIEN, KONTROLLIERTE KLINISCHE STUDIEN, PROSPEKTIVE STUDIEN, VALIDIERUNGSSTUDIEN, KLINISCHE STUDIEN, MULTIZENTRISCHE STUDIEN, ÖKONOMIE, MODELLE, ÖKONOMISCHE, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, EFFIZIENZ, accident, analgesia, back pain, biomedical technology assessment, blinded, blinding, care, chronic, chronic pain, clinical study, clinical trial, controlled clinical study, controlled clinical trial, controlled clinical trials as topic, cost analysis, cost control, cost effectiveness, cost reduction, cost-benefit analyses, cost-benefit analysis, cost-cutting, cost-effectiveness, costs, costs and cost analysis, cross over; crossover, cross-over, cross-over studies, cross-over trials, decision making, delivery of health care, diagnosis, doctor's note, double blind, doubleblind, double-blind, double-blind method, early retirement, EBM, economic aspect, economics, economics, medical, effectiveness, efficacy, efficiency, ethics, evaluation studies as topic, evidence based medicine, evidence-based medicine, headache; health, health care, health care costs, health economic studies, health economics, health policy, health technology assessment, healthcare needs, hospice, HTA, HTA report, HTA-report, humans, integrated care, ischialgia, judgment, juricical, lack of work, life qualities, low back pain, lumbar pain, medical assessment, medical care, medical costs, medical evaluation, meta analysis, meta-analysis, methods, migraine, misuse, models, economic, multicenter, multicenter trial, multicentre, multimodal supply, neck pain, overuse, pain, pain care, pain clinic, pain clinics, pain disorder, pain management, pain measurement, pain patient, pain reduction, pain situation, pain therapy, palliative, palliative care, palliative medicine, palliative therapy, palliative treatment, palliative treatments, peer review, pharmaeconomics, placebo, placebo effect, placebos, prevention, program effectiveness, prospective studies, psychotherapy, quality of life, random, random allocation, randomisation, randomised clinical study, randomised clinical trial, randomised controlled study, randomised controlled trial, randomised study, randomised trial, randomization, randomized clinical study, randomized clinical trial, randomized controlled study, randomized controlled trial, randomized study, randomized trial, RCT, rehabilitation, report, research article, research-article, review, review literature, rights, risk assessment, sensitivity, shoulder pain, sick certificate, sick note, sickness costs, single blind, single blind method, singleblind, single-blind, social economic factors, socioeconomic factors, socioeconomics, somatoform disorders, specifity, spinal column, spondylosis, stoppage, supply shortage, systematic review, technical report, technology, technology assessment, technology assessment, biomedical, technology evaluation, technology, medical, therapy, thoracic spine, thoracic vertebral column, treatment, trial, crossover, trial, cross-over, triple blind, tripleblind, triple-blind, underuse, validation studies, vertebral column, Akupunktur, Analgesie, Analgetika, Arbeitsausfall, Arzneimittel, bedarfsgerechte Versorgung, Behandlung, Beurteilung, Brustwirbelsäule, CCT, chronisch, chronischer Schmerz, cross over, crossover, Cross-over-Studien, CT, Diagnose, doppel blind, doppelblind, doppel-blind, Doppelblindmethode, dreifach verblindet, EbM, Effektivität, Effizienz, einfach blind, einfachblind, einfach-blind, Einfachblindmethode, Entscheidungsfindung, Ethik, Evaluation, Evaluationsstudien, evidenzbasierte Medizin, Fehlversorgung, Forschungsartikel, Frühberentung, Genauigkeitsstudie, Gesundheit, Gesundheitsfinanzierung, Gesundheitsökonomie, gesundheitsökonomische Studien, Gesundheitspolitik, Gesundheitsversorgung, Grundrecht, Gutachtenbasierte Medizin, Health Technology Assessment, Hospiz, Hospizdienst, HTA Bericht, HTA-Bericht, integrierte Versorgung, Ischialgie, klinische Studie, klinische Studien, kontrollierte klinische Studie, kontrollierte klinische Studien, kontrollierte klinische Versuche, Kopfschmerz, Kosten, Kosten und Kostenanalyse, Kosteneffektivität, Kosten-Effektivität, Kostenkontrolle, Kostenminimierung, Kosten-Nutzen-Analyse, Kostenreduktion, Kostensenkung, Krankheitskosten, Krankmeldung, Krankschreibung, Kreuzschmerzen, Lebensqualität, Lendenwirbel, Lendenwirbelschmerzen, Medikamente, medizinische Beurteilung, medizinische Bewertung, medizinische Technologie, medizinische Versorgungskosten, Mensch, Metaanalyse, Meta-Analyse, Methoden, Methodik, Migräne, Modelle, ökonomische, Multicenter, multimodal, multimodales Versorgungsangebot, Multizenter, multizentrische Studien, Nackenschmerz, Ökonomie, Ökonomie, ärztliche, ökonomischer Aspekt, Opiat, palliativ, palliative Behandlung, Palliativmedizin, Palliativpersonal, Palliativpflege, Palliativtherapie, Palliativversorgung, Palliativpflegedienst, Peer review, Pflege, Pharmaökonomie, Placebo, Placeboeffekt, Plazebo, Plazeboeffekt, Plazebos, Prävention, Programmeffektivität, prospektive Studien, Psychotherapie, randomisierte klinische Studie, randomisierte kontrollierte Studie, randomisierte kontrollierte Studien, randomisierte Studie, randomisierte Zuordnung, randomisierter Versuch, Randomisierung, Recht, Rechte, Reha, Rehabilitation, Risikoabschätzung, Rückenschmerz, Rückenschmerzen, Schmerz, Schmerzambulanz, Schmerzen, Schmerzklinik, Schmerzkliniken, Schmerzlinderung, Schmerzmanagement, Schmerzmedikament, Schmerzmessung, Schmerzpatient, Schmerzstörung, Schmerztherapie, Schmerzversorgung, Schmerzzentrum, Schmerzzustand, Schmerzzustände, Schulterschmerzen, semiblinder Versuch, semi-blinder Versuch, semiverblindeter Versuch, semi-verblindeter Versuch, Sensitivität, somatoforme Störungen, Sozialmedizin, sozialökonomische Faktoren, Sozioökonomie, sozioökonomische Faktoren, sozio-ökonomische Faktoren, Spezifität, Spondylose, Sterbebegleitung, Sterben, Sterbende, systematische Übersicht, Technikfolgen-Abschätzung, biomedizinische, Technologie, Technologie, medizinische, Technologiebeurteilung, Technologiebewertung, Therapie, Übersichtsarbeit, Übersichtsliteratur, Überversorgung, Unterversorgung, Validierungsstudien, verblindet, verblindete Studie, verblindeter Versuch, Verblindung, Verhaltenstherapie, Versorgung, Versorgungsalltag, Versorgungsangebot, Versorgungsdefizit, Versorgungskosten, Vorsorge, Wirbelsäule, Wirbelsäulenleiden, Wirksamkeit, Zufall, zweifach verblindet, ddc: 610, article

  5. 5
    مورد إلكتروني

    عناروين إضافية: Der Stellenwert von Patient Reported Outcomes (PRO) im Kontext von Health Technology Assessment (HTA)

    المصدر: GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC01 /20110202/

    مصطلحات الفهرس: QUALITY OF LIFE, ARTHRITIS, RHEUMATOID, BREAST NEOPLASMS, CLINICAL TRIALS AS TOPIC, TECHNOLOGY ASSESSMENT, BIOMEDICAL, HUMANS, PATIENTS, METHODS, PATIENT SATISFACTION, EVIDENCE-BASED MEDICINE, ECONOMICS, HEALTH POLICY, TECHNOLOGY, MEDICAL, REVIEW LITERATURE AS TOPIC, COSTS AND COST ANALYSIS, COST-BENEFIT ANALYSIS, HUMAN RIGHTS, DECISION MAKING, RISK ASSESSMENT, TECHNOLOGY, EVALUATION STUDIES AS TOPIC, HEALTH, HEALTH STATUS, JUDGEMENT, PEER REVIEW, META-ANALYSIS AS TOPIC, RANDOMIZED CONTROLLED TRIALS AS TOPIC, RANDOM ALLOCATION, SINGLE-BLIND METHOD, DOUBLE-BLIND METHOD, PLACEBOS, PLACEBO EFFECT, CROSS-OVER STUDIES, CONTROLLED CLINICAL TRIALS AS TOPIC, PROSPECTIVE STUDIES, VALIDATION STUDIES AS TOPIC, MULTICENTER STUDIES AS TOPIC, MODELS, ECONOMIC, ECONOMICS, MEDICAL, SOCIOECONOMIC FACTORS, EFFICIENCY, LEBENSQUALITÄT, ARTHRITIS, RHEUMATOIDE, MAMMATUMOREN, MENSCH, KLINISCHE STUDIEN, TECHNIKFOLGEN-ABSCHÄTZUNG, BIOMEDIZINISCHE, MENSCH, PATIENTEN, METHODIK, PATIENTENZUFRIEDENHEIT, GUTACHTENBASIERTE MEDIZIN, ÖKONOMIE, GESUNDHEITSPOLITIK, TECHNOLOGIE, MEDIZINISCHE, ÜBERSICHTSLITERATUR, KOSTEN UND KOSTENANALYSE, KOSTEN-NUTZEN-ANALYSE, MENSCHENRECHTE, ENTSCHEIDUNGSFINDUNG, RISIKOABSCHÄTZUNG, TECHNOLOGIE, EVALUATIONSSTUDIEN, GESUNDHEIT, GESUNDHEITSZUSTAND, METAANALYSE, RANDOMISIERTE KONTROLLIERTE STUDIEN, RANDOMISIERUNG, EINFACHBLINDMETHODE, DOPPELBLINDMETHODE, PLAZEBOS, PLAZEBOEFFEKT, CROSS-OVER-STUDIEN, KONTROLLIERTE KLINISCHE STUDIEN, PROSPEKTIVE STUDIEN, VALIDIERUNGSSTUDIEN, MULTIZENTRISCHE STUDIEN, MODELLE, ÖKONOMISCHE, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, EFFIZIENZ, patient-reported outcome, patient reported outcome, quality of life, rheumatoid arthritis, carcinoma of the breast, breast cancer, clinical trials, clinical studies, Health Technology Assessment, concept, HTA report, HTA-report, endpoint determination, efficiency, efficacy, effectiveness, cost-effectiveness, costs, cost analysis, cost-benefit-analyses, cost control, medical costs, sickness costs, cost-cutting, cost reduction, systematic review, HTA, technology assessment, medical assessment, technology evaluation, medical evaluation, health economics, health economic studies, evidence based medicine, EBM, ethics, juridical, social economic factors, socioeconomics, economic aspect, pharmacoeconomics, diagnosis, prevention, rehabilitation, therapy, treatment, review, academic review, review literature, research article, research-article, report, technical report, methods, care, meta analysis, meta-analysis, randomised controlled trial, randomized controlled trial, randomised controlled study, randomized controlled study, randomised clinical trial, randomized clinical trial, randomised trial, randomized trial, randomised clinical study, randomized clinical study, randomised study, randomized study, RCT, randomisation, randomization, random allocation, random, accident, controlled clinical trial, controlled clinical study, blinded, blinding, blinded study, blinded trial, single-blind, single blind, single-blind method, single blind procedure, single-blind procedure, doubleblind, double blind, double-blind method, double-blind procedure, double blind procedure, triple blind, tripleblind, triple blind method, tripleblind method, triple blind procedure, triple-blind procedure, placebo, placebo effect, validation studies, multicenter studies, multicenter trials, cross-over studies, cross-over trials, crossover procedure, cross-over procedure, sensitivity, specifity, patient-relevant, patient-relevant endpoint, endpoint, patient report, patient statement, arthritis, rheumatoid, breast neoplasms, clinical trials as topic, technology assessment, biomedical, humans, patients, patient satisfaction, evidence-based medicine, biomedical technology assessment, economics, health policy, technology, medical, review literature as topic, costs and cost analysis, cost-benefit analyses, cost effectiveness, rights, decision making, risk assessment, technology, evaluation studies as topic, health, health status, judgement, peer review, meta analysis as topic, randomized controlled trials as topic, single blind method, double blind method, placebos, controlled clinical trials as topic, prospective studies, trial, cross-over, trial, crossover, validation studies as topic, multicenter trial, multicenter studies as topic, models, economic, economics, medical, socioeconomic factors, patientenrelevante Endpunkte, patienten-relevante Endpunkte, patienten-relevant, patientenrelevant, Endpunkt, Patientenbericht, Patientenangabe, Patientenaussage, Selbsteinschätzung, Patientenbeurteilung, Patientensicht, Patientenurteil, patientenberichtete Zielgröße, Lebensqualität, rheumatoide Arthritis, Mammakarzinom, klinische Studien, Konzept, HTA-Bericht, systematische Übersicht, Übersichtsarbeit, Effektivität, Wirksamkeit, Kosteneffektivität, Kosten Effektivität, Kosten-Effektivität, Kosten, Kostenanalyse, Kostenkontrolle, Krankheitskosten, Kostensenkung, Kostenminimierung, Kostenreduktion, Gesundheitsfinanzierung, Technologiebeurteilung, medizinische Bewertung, medizinische Technologie, medizinische Beurteilung, Gesundheitsökonomie, gesundheitsökonomische Studien, Übersichtsliteratur, Forschungsartikel, HTA Bericht, evidenzbasierte Medizin, Diagnose, Ethik, Recht, sozio-ökonomische Faktoren, sozioökonomische Faktoren, Sozioökonomie, ökonomischer Aspekt, Pharmaökonomie, Prävention, Vorsorge, Rehabilitation, Reha, Therapie, Behandlung, Methoden, Methodik, Pflege, Meta-Analyse, Metaanalyse, Plazebo, Placebo, Placeboeffekt, randomisierte Studie, randomisierte kontrollierte Studie, randomisierte klinische Studie, randomisierter Versuch, randomisierte Zuordnung, Randomisierung, Zufall, CCT, CT, kontrollierte klinische Studie, klinische Studie, verblindet, Verblindung, verblindete Studie, Genauigkeitsstudie, Multicenter Studie, Multizenter Studie, Multicenter-Studie, Multizenter-Studie, Multicenterstudie, Multizenterstudie, Sensitivität, Spezifität, Crossover-Studien, Cross-over-Studien, Crossoverstudien, Cross-over-Verfahren, Crossover-Verfahren, Crossoververfahren, Arthritis, rheumatoide, Mammatumoren, Mensch, Technikfolgen-Abschätzung, biomedizinische, Mensch, Patienten, Endpunktbestimmung, Patientenzufriedenheit, gutachtenbasierte Medizin, Technologie, medizinische, Ökonomie, Technologie, Gesundheitspolitik, Gesundheit, Gesundheitszustand, Kosten und Kostenanalyse, Kosten-Nutzen-Analyse, Risikoabschätzung, Beurteilung, Evaluationsstudien, Peer Review, randomisierte kontrollierte Studien, Plazebos, Plazeboeffekt, kontrollierte klinische Studien, kontrollierte klinische Versuche, prospektive Studien, Validierungsstudien, multizentrische Studien, sozialökonomisch, Modelle, ökonomische, Ökonomie, ärztliche, Effizienz, Rechte, Entscheidungsfindung, ddc: 610, article

  6. 6
    مورد إلكتروني

    عناروين إضافية: Prävention des Alkoholmissbrauchs von Kindern, Jugendlichen und jungen Erwachsenen

    المصدر: GMS Health Technology Assessment; VOL: 7; DOC04 /20110722/

    مصطلحات الفهرس: ADOLESCENT, ALCOHOLISM, ALCOHOL DRINKING, ALCOHOLIC INTOXICATION, ALCOHOL-RELATED DISORDERS, BEHAVIOR THERAPY, TECHNOLOGY ASSESSMENT, BIOMEDICAL, CHILD, CLINICAL TRIALS AS TOPIC, CONTROLLED CLINICAL TRIALS AS TOPIC, COST-BENEFIT ANALYSIS, COSTS AND COST ANALYSIS, CROSS-OVER STUDIES, COGNITIVE THERAPY, DECISION MAKING, DOUBLE-BLIND METHOD, DRINKING BEHAVIOR, ECONOMICS, ECONOMICS, MEDICAL, EFFICIENCY, ETHICS, EVALUATION STUDIES AS TOPIC, EVIDENCE-BASED MEDICINE, FAMILY, FAMILY THERAPY, PSYCHOTHERAPY, GROUP, HEALTH, HEALTH POLICY, HUMANS, JUDGMENT, JURISPRUDENCE, META-ANALYSIS AS TOPIC, MODELS, ECONOMIC, MULTICENTER STUDIES AS TOPIC, PARENTS, PEER REVIEW, PLACEBO EFFECT, PLACEBOS, PRIMARY PREVENTION, PROGRAM EVALUATION, PROSPECTIVE STUDIES, PSYCHOTHERAPY, RANDOM ALLOCATION, RANDOMIZED CONTROLLED TRIALS AS TOPIC, REVIEW LITERATURE AS TOPIC, HUMAN RIGHTS, RISK ASSESSMENT, SCHOOLS, SINGLE-BLIND METHOD, SOCIOECONOMIC FACTORS, STUDENTS, TECHNOLOGY, TECHNOLOGY, MEDICAL, UNIVERSITIES, VALIDATION STUDIES AS TOPIC, YOUNG ADULT, ADOLESZENT, ALKOHOLISMUS, ALKOHOLGENUß, ALKOHOLVERGIFTUNG, ALKOHOLBEDINGTE STÖRUNGEN, VERHALTENSTHERAPIE, TECHNIKFOLGEN-ABSCHÄTZUNG, BIOMEDIZINISCHE, KIND, KLINISCHE STUDIEN, KONTROLLIERTE KLINISCHE STUDIEN, KOSTEN-NUTZEN-ANALYSE, KOSTEN UND KOSTENANALYSE, CROSS-OVER-STUDIEN, KOGNITIVE THERAPIE, ENTSCHEIDUNGSFINDUNG, DOPPELBLINDMETHODE, TRINKVERHALTEN, ÖKONOMIE, ÖKONOMIE, ÄRZTLICHE, EFFIZIENZ, ETHIK, EVALUATIONSSTUDIEN, GUTACHTENBASIERTE MEDIZIN, FAMILIE, FAMILIENTHERAPIE, PSYCHOTHERAPIE, GRUPPEN, GESUNDHEIT, GESUNDHEITSPOLITIK, MENSCH, BEURTEILUNG, RECHTSPRECHUNG, METAANALYSE, MODELLE, ÖKONOMISCHE, MULTIZENTRISCHE STUDIEN, ELTERN, PLAZEBOEFFEKT, PLAZEBOS, PRIMÄRE PRÄVENTION, PROGRAMMEVALUIERUNG, PROSPEKTIVE STUDIEN, PSYCHOTHERAPIE, RANDOMISIERUNG, RANDOMISIERTE KONTROLLIERTE STUDIEN, ÜBERSICHTSLITERATUR, MENSCHENRECHTE, RISIKOABSCHÄTZUNG, SCHULEN UND AUSBILDUNGSSTÄTTEN, EINFACHBLINDMETHODE, SOZIALÖKONOMISCHE FAKTOREN, STUDENTEN, TECHNOLOGIE, TECHNOLOGIE, MEDIZINISCHE, UNIVERSITÄTEN, VALIDIERUNGSSTUDIEN, JUNGER ERWACHSENER, abstinence from alcohol, academic review, accident, adolescent, aggressiveness, alcohol abuse, alcohol addiction, alcohol consumption, alcohol dependence, alcohol dependency, alcohol drinking, alcohol intervention, alcohol misuse, alcohol policy, alcohol prevention programs, alcohol taxation, alcohol use, alcohol use disorder, alcoholic intoxication, alcoholism, alcohol-related disorders, alcohol-related problems, at-risk college drinkers, at-risk drinking, behavior therapy, behavioral measures, behaviour therapy, benefit, binge drinking, binge-drinking, biomedical technology assessment, blinded, blinded study, blinded trial, blinding, blood alcohol, blood alcohol concentration, blood alcohol level, boy, brief motivational intervention, care, child, clinical study, clinical trial, clinical trials as topic, cognitive behavior therapy, cognitive behavioural therapy, community, community-based prevention, controlled clinical study, controlled clinical trial, controlled clinical trials as topic, cost, cost analysis, cost control, cost effectiveness, cost reduction, cost-benefit analyses, cost-cutting, cost-effectiveness, costs, costs and cost analysis, crossover, cross-over, cross-over studies, cross-over trials, decision making, diagnosis, drinking, drinking behavior, drinking behaviour, early adulthood, EBM, economic aspect, economic evaluation, economics, economics, medical, effectiveness, efficacy, efficiency, ethical aspects, ethics, evaluation studies as topic, evidence based medicine, evidence-based medicine, extraordinary tax, family, family therapy, hazardous drinking, health, health economic studies, health economics, health policy, health problem, health technology assessment, high school, HTA, HTA report, HTA-report, humans, indicative prevention, inebriation, infant, intoxication, intoxication, alcoholic, judgment, juridical, kids, law, media campaign, medical assessment, medical costs, medical evaluation, meta analysis, meta analysis as topic, meta-analysis, methods, models, economic, motivation programme, mulitcentre, multicenter, multicenter studies as topic, multicenter trial, parents, peer review, pharmaeconomics, placebo, placebo effect, placebos, potential of aggressiveness, pre-teen, prevention, prevention campaign, primary prevention, program evaluation, prohibition, prophylaxis, prospective studies, protection, psychologic disorder, psychotherapy, random, random allocation, randomisation, randomised clinical study, randomised clinical trial, randomised controlled study, randomised controlled trial, randomised study, randomised trial, randomization, randomized clinical study, randomized clinical trial, randomized controlled study, randomized controlled trial, randomized controlled trials as topic, randomized study, randomized trial, RCT, rehabilitation, report, research article, research-article, review, review literature, review literature as topic, rights, risk assessment, school, school culture, school-based prevention, schools, sector-based prevention, selective prevention, sensitivity, sickness costs, social aspects, social care, social economic factors, social skills, social therapy, socioeconomic factors, socioeconomics, specifity, students, systematic review, tax increase, tax on alcohol, technical report, technology, technology assessment, technology assessment, biomedical, technology evaluation, technology, medical, teenager, therapy, treatment, trial, crossover, trial, cross-over, underage, undergraduates, universal prevention, universities, validation studies, validation studies as topic, young adult, youth, youth alcoholism, Adoleszent, Aggressionspotential, Aggressionspotenzial, Aggressivität, Alkoholabhängigkeit, Alkoholabstinenz, Alkoholabusus, alkoholbedingte Störungen, Alkoholbesteuerung, alkoholbezogene Probleme, Alkoholgenuss, alkoholinduzierte Störungen, Alkoholintoxikation, Alkoholismus, Alkoholkonsum, Alkoholmissbrauch, Alkoholmißbrauch, Alkoholpolitik, Alkoholprävention, Alkoholpräventionsprogramme, Alkoholrausch, Alkoholsteuer, Alkoholsucht, Alkoholverbrauch, Alkoholvergiftung, Alkoholzufuhr, Behandlung, Beurteilung, Blutalkohol, CCT, Cross-over-Studien, CT, Delirium, Diagnose, EbM, Effektivität, Effizienz, Eltern, Entscheidungsfindung, Ethik, Evaluationsstudien, evidenzbasierte Medizin, Familie, Forschungsartikel, gemeindenahe Prävention, Gemeinschaft, Genauigkeitsstudie, Gesetz, Gesundheit, Gesundheitsökonomie, gesundheitsökonomische Studien, Gesundheitspolitik, Gesundheitsproblem, gutachtenbasierte Medizin, Halbwüchsige, Health Technology Assessment, Heranwachsende, HTA Bericht, HTA-Bericht, indikative Prävention, Intervention, Interventionsprogramme, Jugend, Jugendalkoholismus, Jugendkriminalität, Jugendliche, Jugendschutzgesetz, junger Erwachsener, juristische Aspekte, Kind, klinische Studien, Komasaufen, Koma-Saufen, Komatrinken, Koma-Trinken, Konsum, kontrollierte klinische Studien, kontrollierte klinische Versuche, Kosten, Kosten und Kostenanalyse, Kostenanalyse, Kosteneffektivität, Kosten-Effektivität, Kostenkontrolle, Kostenminimierung, Kosten-Nutzen-Analyse, Kostenreduktion, Kostensenkung, Krankheitskosten, Kurzintervention, Medien, medizinische Beurteilung, medizinische Bewertung, medizinische Technologie, Mensch, Metaanalyse, Meta-Analyse, Methoden, Methodik, Minderjährige, Modelle, ökonomische, Motivationsintervention, Motivierungsprogramm, Multicenter, Multikomponentenprogramm, multizentrische Studien, Nutzen, Ökonomie, Ökonomie, ärztliche, ökonomische Bewertung, Peer Review, Pflege, Pharmaökonomie, Placebo, Placeboeffekt, Plazebo, Plazeboeffekt, Plazebos, Prävention, Präventionsprogramme, primäre Prävention, problematischer Alkoholkonsum, Programmbewertung, Programmevaluierung, Prophylaxe, prospektive Studien, psychische Störung, Psychotherapie, randomisierte klinische Studie, randomisierte kontrollierte Studie, randomisierte kontrollierte Studien, randomisierte Studie, randomisierte Zuordnung, randomisierter Versuch, Randomisierung, Rausch, Recht, Rechte, Rehabilitation, Risikoabschätzung, Risikotrinker, riskanter Alkoholkonsum, Saufen, schulbasierte Prävention, Schulen, Schulkultur, Schutz, sektorübergreifende Prävention, Sensitivität, Sondersteuer, soziale Aspekte, Sozialmedizin, sozialökonomische Faktoren, Sozioökonomie, sozioökonomische Faktoren, sozio-ökonomische Faktoren, Spezifität, Steuererhöhung, Studenten, systematische Übersicht, Technikfolgenabschätzung, biomedizinische, Technologie, Technologie, medizinische, Technologiebeurteilung, Technologiebewertung, Teenager, Therapie, Trinkverhalten, Trunksucht, Übersichtsarbeit, Übersichtsliteratur, universelle Prävention, Universität, Validierungsstudien, verblindet, verhaltenbezogene Maßnahmen, Verhaltensprävention, Verhaltenstherapie, Verhältnisprävention, Vorbeugung, Vorsorge, Werbung, Wirksamkeit, Zufall, ddc: 610, article