-
1رسالة جامعية
المؤلفون: Singer Contreras, Néstor
المساهمون: Olohan, Maeve, Tipton, Rebecca
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Olga Mastela
المصدر: Między Oryginałem a Przekładem, Vol 29, Iss 4(62) (2023)
مصطلحات موضوعية: holism, interdisciplinarity, Project Based Learning, social awareness, translator education, Translating and interpreting, P306-310
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://journals.akademicka.pl/moap/article/view/5520Test; https://doaj.org/toc/1689-9121Test; https://doaj.org/toc/2391-6745Test
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Hilal ÖZTÜRK BAYDERE
المصدر: transLogos: Translation Studies Journal, Vol 6, Iss 1, Pp 45-74 (2023)
مصطلحات موضوعية: machine translation, translator competence, translator education, entrepreneurship competence, national occupational standard: translator/interpreter—level 6, Language and Literature, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410, Translating and interpreting, P306-310
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3237891Test; https://doaj.org/toc/2667-4629Test
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Huong Nguyen
المصدر: Translation and Interpreting : the International Journal of Translation and Interpreting Research, Vol 15, Iss 1, Pp 200-215 (2023)
مصطلحات موضوعية: consciousness-raising, teaching translation, translator education, translation process, textual features, translation strategies, Translating and interpreting, P306-310
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: http://www.trans-int.org/index.php/transint/article/view/1178/434Test; https://doaj.org/toc/1836-9324Test
-
5
المؤلفون: Svahn, Elin, 1986
المصدر: The Interpreter and Translator Trainer. 15(2):225-242
مصطلحات موضوعية: Translation students, translator education, socialisation, qualitative longitudinal research, translation sociology, översättningsvetenskap, Translation Studies
وصف الملف: electronic
الوصول الحر: https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-188684Test
https://doi.org/10.1080/1750399X.2020.1868176Test
https://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1516133/FULLTEXT01.pdfTest -
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Marczak, Mariusz
المصدر: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio FF – Philologiae; Vol 41, No 2 (2023); 195-216 ; 0239-426X
مصطلحات موضوعية: professionalisation, translator education, mindful learning, translation competence, reflective learning, profesjonalizacja, edukacja tłumaczy, uważne uczenie się, kompetencje tłumaczeniowe, refleksyjne uczenie się
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://journals.umcs.pl/ff/article/view/16522/11137Test; https://journals.umcs.pl/ff/article/downloadSuppFile/16522/9535Test; https://journals.umcs.pl/ff/article/view/16522Test
الإتاحة: https://doi.org/10.17951/ff.2023.41.2.195-216Test
https://journals.umcs.pl/ff/article/view/16522Test -
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Hartama-Heinonen, Ritva, Pasanen, Päivi, Eskelinen, Juha
المساهمون: Suomalais-ugrilainen ja pohjoismainen osasto, Tiedekunnan yhteiset (Humanistinen tiedekunta), Käännöstiede, Kielten osasto
مصطلحات موضوعية: 6121 Kielitieteet, Translation Studies, translator education, käännöstiede, kääntäjänkoulutus, översättningsvetenskap, översättarutbildning
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Hartama-Heinonen , R , Pasanen , P & Eskelinen , J 2022 , ' Kouvolan-Helsingin kääntäjänkoulutuksella takana jo yli puoli vuosisataa ' , Kääntäjä - Översättaren , Nro 3 , Sivut 14-15 .; ORCID: /0000-0001-6105-3155/work/126491523; ORCID: /0000-0002-6558-6298/work/126492488; c4668259-2fe5-4f0e-804e-3f379872b983; http://hdl.handle.net/10138/352680Test
-
8دورية أكاديمية
المصدر: Letras & Letras; Vol. 39 (2023): Thematic Sections: 1. Translation and Interpreting Studies: Figures, Terms and Teaching Issues & 2. Poetry, Music, and Song: Inter-relationships and Genre Limits; 3. Witches, Liliths, and Faries: Unusual Characters in Literature and Other Arts; e3927 | p. 1-29 ; Letras & Letras; v. 39 (2023): Seções Temáticas: 1. Estudos da Tradução e da Interpretação: números, termos e questões de ensino; 2. Poesia, música e canção: inter-relações e limites de gênero; 3. Bruxas, Liliths e fadas: personagens insólitas na literatura e em outras artes; e3927 | p. 1-29 ; 1981-5239
مصطلحات موضوعية: Translation Studies, Translator Education, Bibliometric Studies in Translation, Metaturn, Bibliometric Analysis, Estudos da Tradução, Formação de Tradutores, Estudos Bibliométricos da Tradução, Metavirada, Análise bibliométrica
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://seer.ufu.br/index.php/letraseletras/article/view/71380/37530Test; https://seer.ufu.br/index.php/letraseletras/article/view/71380Test
الإتاحة: https://doi.org/10.14393/LL63-v39-2023-27Test
https://seer.ufu.br/index.php/letraseletras/article/view/71380Test -
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Mastela, Olga
مصطلحات موضوعية: holizm, interdyscyplinarność, uczenie się przez projekt, świadomość społeczna, kształcenie tłumaczy, holism, inter-disciplinarity, Project Based Learning, social awareness, translator education
العلاقة: Między Oryginałem a Przekładem, T. 29, nr 4 (62), s. 25-51; https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/326266Test; https://journals.akademicka.pl/moap/article/view/5520Test
الإتاحة: https://doi.org/10.12797/MOaP.29.2023.62.02Test
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/326266Test
https://journals.akademicka.pl/moap/article/view/5520Test -
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Singer, Néstor, Poblete, José Luis, Velozo, Carlos
المصدر: Onomázein ; Special Issue X: New approaches and methodologies for the teaching of translation and interpreting; 94-113 ; Número Especial X: Nuevos enfoques y metodologías para la enseñanza de la traducción e interpretación; 94-113 ; 0718-5758
مصطلحات موضوعية: data-driven learning, task-based approach, translator education, B language in translator education, aprendizaje basado en datos, enfoque por tareas, formación de traductores, lenguas B en estudios de traducción
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://ojs.uc.cl/index.php/onom/article/view/51655/42413Test; https://ojs.uc.cl/index.php/onom/article/view/51655Test
الإتاحة: https://doi.org/10.7764/onomazein.ne10.06Test
https://ojs.uc.cl/index.php/onom/article/view/51655Test