-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Rajković Iveta, Marijeta
المصدر: Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku ; ISSN 0547-2504 (Print) ; ISSN 1848-865X (Online) ; Volume 61 ; Issue 1
مصطلحات موضوعية: Romani people, football, social and economic integration, transnational integration, Romi, nogomet, društvena i ekonomska integracija, transnacionalna integracija
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://hrcak.srce.hr/317931Test
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Jurić, Tado
المصدر: Obnovljeni Život : časopis za filozofiju i religijske znanosti ; ISSN 0351-3947 (Print) ; ISSN 1849-0182 (Online) ; Volume 79. ; Issue 3.
مصطلحات موضوعية: imigracija, migracija, ilegalne migracije, integracija, politike migracija, immigration, migration, illegal migration, integration, migration policies
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://hrcak.srce.hr/318400Test
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Duić, Davor, Bartolac, Andreja
المصدر: Journal of Applied Health Sciences = Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti ; ISSN 1849-8361 (Print) ; ISSN 2459-5640 (Online) ; Volume 10 ; Issue 1
مصطلحات موضوعية: senzorička integracija, Ayres senzoričke integracije® (ASI), Dr. Anna Jean Ayres, radna terapija, neuroznanost, ASI procjena, ASI intervencija, Mjera vjerodostojnosti (ASIFM), sensory integration, Ayres Sensory Integration, Dr.Anna Jean Ayres, occupational therapy, neuroscience, ASI assessment, ASI intervention, ASI® Fidelity Measure (ASIFM)
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://hrcak.srce.hr/318234Test
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Žunić Kovačević, Nataša
المصدر: Hrvatski časopis za OSIGURANJE ; ISSN 2671-2113 (Print) ; ISSN 2671-2180 (Online) ; Issue 10
مصطلحات موضوعية: ustavna tradicija, pravna načela, oporezivanje, europski identitet, Sud EU, ESLJP, porezna integracija
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://hrcak.srce.hr/317517Test
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Starkutė, Jovita
المصدر: Socialinis ugdymas / Social Education; Vol. 60 No. 2 (2023): Social Education; 28-55 ; Socialinis ugdymas / Social Education; Vol. 60 No. 2 (2023): Socialinis ugdymas; 28-55 ; 1392-9569 ; 2351-6011
مصطلحات موضوعية: Organizational culture, Consistency, Core values, Agreement, Coordination and integration, Organizacinė kultūra, Nuoseklumas, Pagrindinės vertybės, Susitarimai, Koordinavimas ir integracija
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5467/3126Test; https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5467Test
الإتاحة: https://doi.org/10.15823/su.2023.60.2Test
https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5467Test -
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Klimčiauskaitė-Janavičienė, Agnė
المصدر: Socialinis ugdymas / Social Education; Vol. 60 No. 2 (2023): Social Education; 90-110 ; Socialinis ugdymas / Social Education; Vol. 60 No. 2 (2023): Socialinis ugdymas; 90-110 ; 1392-9569 ; 2351-6011
مصطلحات موضوعية: War refugees, Ukrainian students, Refugee education, Refugee education models, Integration, Ukrainian teachers, Karo pabėgėliai, Ukrainiečiai mokiniai, Pabėgėlių ugdymas, Pabėgėlių ugdymo modeliai, Integracija, Ukrainiečiai mokytojai
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5472/3129Test; https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5472Test
الإتاحة: https://doi.org/10.15823/su.2023.60.5Test
https://ejournals.vdu.lt/index.php/socialinisugdymas/article/view/5472Test -
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Strakšienė, Diana, Musneckienė, Edita
المصدر: Special Education; No. 45-46 (2023): Special Education [Ahead of Print]; 77–94 ; Special Education; Nr. 45-46 (2023): Specialusis ugdymas [Kaupiamasis]; 77–94 ; 2424-3299
مصطلحات موضوعية: inclusive education, arts education, arts integration, international training, teachers’ competence development, įtraukusis meninis ugdymas, tarptautiniai mokymai, menų integracija, tarptautinė mokymo programa, mokytojų kompetencijų ugdymas
وصف الملف: application/pdf; text/html
العلاقة: https://www.journals.vu.lt/special-education/article/view/33324/32697Test; https://www.journals.vu.lt/special-education/article/view/33324/32699Test; https://www.journals.vu.lt/special-education/article/view/33324Test
الإتاحة: https://doi.org/10.15388/se.2023.45.5Test
https://www.journals.vu.lt/special-education/article/view/33324Test -
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Sadzevičius, Martynas, Višnevskaja, Viktorija
المصدر: Vilnius University Open Series; 2023: Spring of Law Science 2023; 151-170 ; Vilnius University Open Series; 2023: Teisės mokslo pavasaris 2023; 151-170 ; 2669-0535
مصطلحات موضوعية: integration, European Union, Union of Lublin, Statutes of Lithuania, symbols of statehood, autonomous legal system, integracija, Europos Sąjunga, Liublino unija, Lietuvos Statutai, valstybingumo simboliai, autonominė teisinė sistema
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://www.journals.vu.lt/open-series/article/view/33999/32491Test; https://www.journals.vu.lt/open-series/article/view/33999Test
الإتاحة: https://doi.org/10.15388/TMP.2023.8Test
https://www.journals.vu.lt/open-series/article/view/33999Test -
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Budinoska, Ines
المصدر: Jezik in slovstvo; Vol. 62 No. 1 (2017); 45-54 ; Jezik in slovstvo; Letn. 62 Št. 1 (2017); 45-54 ; 1581-3754 ; 0021-6933
مصطلحات موضوعية: učenci priseljenci, jezikovna integracija, odnos učiteljev do rabe različnih jezikov, odnos učiteljev do rabe maternih jezikov učencev priseljencev, odnos učiteljev do učenja in poučevanja maternih jezikov učencev priseljencev, immigrant pupils, linguistic integration, the attitude of teachers towards the use of different languages, the attitude of teachers towards the use of immigrant pupils’ mother tongue, the attitude of teachers towards the learning and teaching of immigrant children’s mother tongue
وصف الملف: application/pdf
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Budinoska, Ines
المصدر: Jezik in slovstvo; Vol. 58 No. 3 (2013); 75-88 ; Jezik in slovstvo; Letn. 58 Št. 3 (2013); 75-88 ; 1581-3754 ; 0021-6933
مصطلحات موضوعية: učenci priseljenci, jezikovna integracija, strategije učiteljev pri vključevanju učencev priseljencev, mnenja učiteljev o vključevanju učencev priseljencev, immigrant pupils, linguistic integration, teachers’ strategies to include immigrant pupils, teachers’ opinions on the inclusion of immigrant pupils
وصف الملف: application/pdf