-
1دورية أكاديمية
المصدر: AIMS Mathematics, Vol 9, Iss 3, Pp 7673-7710 (2024)
مصطلحات موضوعية: railway interlocking system, computer algebra, decision making, commutative algebra, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2473-6988Test
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Uğur Gözütok, Hüsnü Anıl Çoban
المصدر: AIMS Mathematics, Vol 9, Iss 2, Pp 4294-4308 (2024)
مصطلحات موضوعية: implicit surfaces, isometries, symmetries, equivalences, computer algebra, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2473-6988Test
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Romas Marcinkevicius, Inga Telksniene, Tadas Telksnys, Zenonas Navickas, Minvydas Ragulskis
المصدر: AIMS Mathematics, Vol 8, Iss 12, Pp 30683-30703 (2023)
مصطلحات موضوعية: operator calculus, solitary solution, riccati equation, computer algebra, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2473-6988Test
-
4دورية أكاديمية
المصدر: Electronic Research Archive, Vol 31, Iss 10, Pp 6160-6196 (2023)
مصطلحات موضوعية: railway interlocking system, computer algebra, decision making, groebner bases, commutative algebra, Mathematics, QA1-939, Applied mathematics. Quantitative methods, T57-57.97
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2688-1594Test
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Natanael Karjanto
المصدر: Mathematical Biosciences and Engineering, Vol 20, Iss 9, Pp 16551-16595 (2023)
مصطلحات موضوعية: linear algebra, (orthogonal) diagonalization, singular value decomposition, computer algebra system, ai-based chatbot, sagemath, chatgpt, algorithmic thinking skills, Biotechnology, TP248.13-248.65, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/1551-0018Test
-
6مورد إلكتروني
المؤلفون: Alan Bromborsky, Utensil Song, Eric Wieser, Hugo Hadfield, {The Pygae Team}
مصطلحات موضوعية: python, clifford algebra, geometric algebra, computer algebra, symbolic algebra, symbolic computation, geometry
العلاقة: https://github.com/pygae/galgebra/tree/v0.5.2Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3875882Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3857097Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10900750Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10902114Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.11097345Test; https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.11097116Test
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Engelbrecht, Johann, Borba, Marcelo C.
مصطلحات موضوعية: Online learning and teaching, Blended learning, STEAM, Computer algebra system, Dynamic geometry, Moving classroom, Student collaboration, Social media, Artificial intelligence (AI), Hyper-personalisation, Humans-with-media, SDG-04: Quality education
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Engelbrecht, J., Borba, M.C. Recent developments in using digital technology in mathematics education. ZDM Mathematics Education (2023). https://doi.org/10.1007/s11858-023-01530-2Test. NYP.; 1863-9690 (print); 1863-9704 (online); http://hdl.handle.net/2263/93845Test
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Galán-García, José Luis, Rodríguez-Cielos, Pedro, Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen, Galán-García, María Ángeles, Atencia-McKillop, Iván, Rodríguez-Padilla, Pablo, Aguilera-Venegas, Gabriel
مصطلحات موضوعية: Programación (Matemáticas), Cálculo integral, Algebra, Computer algebra systems, Multiple integration, Advanced calculus, Mathematical programming, Mathematical education
العلاقة: Galán-García, J.L.; Rodríguez-Cielos, P.; Padilla-Domínguez, Y.; Galán-García, M.Á.; Atencia, I.; Rodríguez-Padilla, P.; Aguilera-Venegas, G. SMIS: A Stepwise Multiple Integration Solver Using a CAS. Mathematics 2021, 9, 2866; https://hdl.handle.net/10630/29521Test
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Bauer, Andrej, Berčič, Katja, Rabe, Florian, Thiéry, Nicolas, Taslak, Jure
المساهمون: Andrej Bauer and Katja Berčič and Florian Rabe and Nicolas Thiéry and Jure Taslak
مصطلحات موضوعية: mathematical knowledge management, mathematical software, formalized mathematics, computer algebra, databases of mathematical structures
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Is Part Of Dagstuhl Reports, Volume 13, Issue 10 (2024); urn:nbn:de:0030-drops-198319; https://drops.dagstuhl.de/entities/document/10.4230/DagRep.13.10.1Test
الإتاحة: https://doi.org/10.4230/DagRep.13.10.1Test
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0030-drops-198319Test -
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Zoltán Kovács, Tomás Recio, Carlos Ueno, Róbert Vajda
المصدر: AIMS Mathematics, Vol 8, Iss 10, Pp 22593-22642 (2023)
مصطلحات موضوعية: triangle inequality, elementary geometry, automated reasoning, dynamic geometry, computer algebra systems, inscribed triangle, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2473-6988Test