-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Carr, David
المساهمون: Uniwersytet Edynburski, davidcarr@ed.ac.uk
مصطلحات موضوعية: etyka cnót, Arystoteles, phronesis, virtue ethics, Aristotle
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica;43; http://hdl.handle.net/11089/52709Test
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Martínez Priego, Consuelo, Romero Iribas, Ana
مصطلحات موضوعية: Emotion, Phronesis, Psychology, Philosophy, Ethics, Moral action
العلاقة: Martínez-Priego, C., Romero-Iribas, A. Where and How Do Phronesis and Emotions Connect?. Topoi (2024). https://doi.org/10.1007/s11245-024-10022-1Test; https://hdl.handle.net/20.500.12766/598Test
الإتاحة: https://doi.org/20.500.12766/59810.1007/s11245-024-10022-1Test
https://hdl.handle.net/20.500.12766/598Test -
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Stephen Dobson, Brit Svoen, Gabriella Agrusti, Pip Hardy
مصطلحات موضوعية: Curriculum and pedagogy theory and development, Education, Counter-movement, Distracted, Colonise, Conscientisation, Story, Flow, Contigency, Mediate, Phronesis
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Barut, Arkadiusz
المصدر: Studia nad Autorytaryzmem i Totalitaryzmem; Vol. 45 No. 1 (2023); 123-141 ; Studia nad Autorytaryzmem i Totalitaryzmem; Tom 45 Nr 1 (2023); 123-141 ; 2300-7249
مصطلحات موضوعية: rozumność praktyczna, fronesis, społeczeństwo ryzyka, pandemia COVID-19, efekt cieplarniany, practical reason, phronesis, risk society, pandemic COVID-19, the greenhouse effect
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://wuwr.pl/sfzh/article/view/15545/13975Test; https://wuwr.pl/sfzh/article/view/15545Test
-
5دورية أكاديمية
المساهمون: University of Manchester, Education, University of York, orcid:0000-0002-6981-8797
مصطلحات موضوعية: Mentor, Early Career teacher (ECT), Early Career Framework (ECF), phronesis, professionalism
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Murtagh L, Dawes L, Rushton EAC & Ball-Smith C (2024) Early career teacher mentoring in England: a case study of compliance and mediation. Professional Development in Education . https://doi.org/10.1080/19415257.2023.2291357Test; http://hdl.handle.net/1893/35807Test; WOS:001145745100001; 2-s2.0-85182843073; 1973078; http://dspace.stir.ac.uk/retrieve/6cd7b260-4d7c-4871-8a75-59601cac0e53/Early%20career%20teacher%20mentoring%20in%20England%20%20a%20case%20study%20of%20compliance%20and%20mediation.pdfTest
الإتاحة: https://doi.org/10.1080/19415257.2023.2291357Test
http://hdl.handle.net/1893/35807Test
http://dspace.stir.ac.uk/retrieve/6cd7b260-4d7c-4871-8a75-59601cac0e53/Early%20career%20teacher%20mentoring%20in%20England%20%20a%20case%20study%20of%20compliance%20and%20mediation.pdfTest -
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Carr, David
المصدر: Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica; Vol. No. (); 31-43 ; Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica; Early View; 31-43 ; 2353-9631 ; 0208-6107
مصطلحات موضوعية: etyka cnót, Arystoteles, phronesis, virtue ethics, Aristotle
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://czasopisma.uni.lodz.pl/philosophica/article/view/20723/23054Test; https://czasopisma.uni.lodz.pl/philosophica/article/view/20723Test
الإتاحة: https://doi.org/10.18778/0208-6107.43.03Test
https://czasopisma.uni.lodz.pl/philosophica/article/view/20723Test -
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Tsilipakos, Leonidas
المصدر: Tsilipakos , L 2024 , ' Examining normative sociology and phronetic social science in the light of practical reason ' , Civic Sociology , vol. 5 , no. 1 , 92732 . https://doi.org/10.1525/cs.2024.92732Test
مصطلحات موضوعية: practical reason, disciplinary aims, normative sociology, phronetic social science, phronesis, Tariq Modood, Bent Flyvbjerg, Aristotle, Michael Oakeshott
العلاقة: https://research-information.bris.ac.uk/en/publications/e6a3a443-a7cc-4d35-af19-77498a35bbf2Test
الإتاحة: https://doi.org/10.1525/cs.2024.92732Test
https://hdl.handle.net/1983/e6a3a443-a7cc-4d35-af19-77498a35bbf2Test
https://research-information.bris.ac.uk/en/publications/e6a3a443-a7cc-4d35-af19-77498a35bbf2Test -
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Salazar-Piñeros, Fabio A.
المصدر: Revista de Psicología; Vol. 20 No. 39 (2024); 7-28 ; Revista de Psicología; Vol. 20 Núm. 39 (2024); 7-28 ; 2469-2050 ; 1669-2438
مصطلحات موضوعية: Prudence, Phronesis, Practical Wisdom, Bibliometrics, Scientometrics, Prudencia, Sabiduría práctica, Bibliometría, Cienciometría
وصف الملف: application/pdf
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Kristjánsson, Kristján
مصطلحات موضوعية: phrónesis, metaemociones, regulación de las emociones, cultivo emocional, educación del carácter, phronesis, meta-emotions, emotion regulation, emotional cultivation, character education, Revista Española de Pedagogía
العلاقة: vol. 81, nº 286; Kristjánsson, K. (2023). Phrónesis, metaemociones y educación del carácter [Phronesis, metaemotions, and character education]. Revista Española de Pedagogía, 81 (286), 437-456. https://doi.org/10.22550/REP81-3-2023-01Test; https://reunir.unir.net/handle/123456789/16101Test; https://doi.org/10.22550/REP81-3-2023-01Test
الإتاحة: https://doi.org/10.22550/REP81-3-2023-01Test
https://reunir.unir.net/handle/123456789/16101Test -
10