-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Alonso-Tapia, Jesús (ORCID
0000-0001-6544-0224 ), Merino-Tejedor, Enrique (ORCID0000-0002-5408-7514 ), Huertas, Juan Antonio (ORCID0000-0002-1518-8398 )المصدر: European Journal of Psychology of Education. Jun 2023 38(2):631-655.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 25
الواصفات: Higher Education, Factor Analysis, Self Control, Self Efficacy, Stress Variables, Schemata (Cognition), Learning Processes, Undergraduate Students, Student Attitudes, Item Analysis, Learner Engagement, Correlation, Educational Environment, Academic Achievement
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Abello, Diana, Alonso-Tapia, Jesús, Panadero, Ernesto
المصدر: International Journal of Instruction. Apr 2021 14(2):685-702.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 18
الواصفات: Classroom Environment, Student Motivation, Undergraduate Students, Validity, Questionnaires, Performance Factors, Mastery Learning, Goal Orientation, Foreign Countries
مصطلحات جغرافية: Colombia
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Alonso-Tapia, Jesús, Abello, Diana M., Panadero, Ernesto
المصدر: International Journal of Emotional Education. Nov 2020 12(2):73-89.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 17
الواصفات: Emotional Response, Learning Motivation, Self Management, College Students, Secondary School Students, Test Validity, Affective Measures, Academic Achievement, Performance Factors, Stress Management, Goal Orientation, Cognitive Style, Foreign Countries
مصطلحات جغرافية: Colombia (Bogota), Spain (Madrid)
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Leal Soto, Francisco, Ferrer Urbina, Rodrigo, Alonso Tapia, Jesús, Virna Rivero, E., Peredo, Rocío
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud
مصطلحات موضوعية: orientación de meta, expectativas, creencias, análisis multinivel, modelamiento de ecuaciones estructurales, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Revista de Psicologia (Perú); https://doi.org/10.18800/psico.202301.004Test; Revista de Psicología (Perú) 41.1 (2023): 87-116; 2223-3733 (online); 0254-9247 (print); http://hdl.handle.net/10486/713509Test; 87; 116; 41
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Abello, Diana, Alonso-Tapia, Jesús, Panadero, Ernesto
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud
مصطلحات موضوعية: metas de logro, cuestionario, educación superior, desempeño, motivación, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Electronic Journal of Research in Educational Psychology; https://doi.org/10.25115/ejrep.v21i61.6811Test; Electronic Journal of Research in Educational Psychology 21.61 (2023): 667-692; http://hdl.handle.net/10486/711632Test; 667; 61; 692; 21
-
6دورية أكاديمية
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud
مصطلحات موضوعية: achievement goals, questionnaire, higher education, performance, motivation, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Electronic Journal of Research in Educational Psychology; https://doi.org/10.25115/ejrep.v21i61.6811Test; Electronic Journal of Research in Educational Psychology 21.3 (2022): 667-692; http://hdl.handle.net/10486/711619Test; 667; 692; 21
-
7دورية أكاديمية
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Básica, UAM. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud, UAM. Departamento de Psicología Social y Metodología
مصطلحات موضوعية: achievement goals, goal orientations, multiple goals, self-regulation, gender differences, achievement prediction, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: The Spanish Journal of Psychology; https://doi.org/10.1017/S1138741600003814Test; Gobierno de España. SEJ2005-00994; The Spanish Journal of Psychology 13.1 (2010): 232-243; 1138-7416 (print); 1988-2904 (online); http://hdl.handle.net/10486/710158Test; 232; 243; 13
-
8دورية أكاديمية
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Básica
مصطلحات موضوعية: self-regulation, self-assessment, rubric, self assessment script, self-efficacy, formative assessment, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Learning and Individual Differences; https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.04.007Test; Gobierno de España. EDU2009-11765; Gobierno de España. SEJ2005-00994; Learning and Individual Differences 22.6 (2012): 806-813; 1041-6080 (print); 1873-3425 (online); http://hdl.handle.net/10486/710139Test; 806; 813; 22
-
9دورية أكاديمية
المساهمون: UAM. Departamento de Psicología Básica, UAM. Departamento de Psicología Biológica y de la Salud
مصطلحات موضوعية: classroom climate, classroom emotional climate, classroom motivational climate, disruption management climate, sense of community, Psicología
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: Revista de Psicodidáctica; https://doi.org/10.1016/j.psicod.2018.08.002Test; Gobierno de España. EDU2012-37382; Gobierno de España. EDU2017-89036-P; Revista de Psicodidáctica 24.2 (2019): 79-87; http://hdl.handle.net/10486/709641Test; 79; 87; 24
-
10دورية أكاديمية
المصدر: Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Dec 2020 18(52):583-612.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 30
الواصفات: Resilience (Psychology), Psychoeducational Methods, Program Effectiveness, Behavior Problems, Cognitive Restructuring, Behavior Modification, Parent Child Relationship, Self Control, Family Relationship, Program Evaluation, Comparative Analysis, Coping, Intervention, Anxiety, Depression (Psychology), Stress Variables, Family Programs, Secondary School Students, Parent Attitudes, Foreign Countries
مصطلحات جغرافية: Spain (Madrid)