يعرض 1 - 10 نتائج من 129 نتيجة بحث عن '"Sabine E, Hofer"', وقت الاستعلام: 1.24s تنقيح النتائج
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    دورية أكاديمية

    المصدر: Frontiers in Pediatrics, Vol 10 (2022)

    الوصف: ObjectiveWe analyzed the annual prevalence of onset-DKA (diabetic ketoacidosis) from 2012 to 2020 with a sub-analysis for lockdown-periods during the COVID-19 pandemic in 2020.DesignAll newly diagnosed children with type 1 diabetes (T1D) aged

    وصف الملف: electronic resource

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    دورية أكاديمية

    المصدر: Frontiers in Endocrinology, Vol 12 (2021)

    الوصف: BackgroundType 1 diabetes in young children is a heavy parental burden. As part of pilot phase of the KIDSAP01 study, we conducted a baseline assessment in parents to study the association between hypoglycemia fear, parental well-being and child behavior.MethodsAll parents were invited to fill in baseline questionnaires: hypoglycemia fear survey (HFS), WHO-5, Epworth Sleepiness Scale and Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ).Results24 children (median age: 5-year, range 1-7 years, 63% male, mean diabetes duration: 3 ± 1.7 years) participated. 23/24 parents filled out the questionnaires. We found a higher score for the hypoglycemia fear behavior 33.9 ± 5.6 compared to hypoglycemia worry 34.6 ± 12.2. Median WHO-5 score was 16 (8 - 22) with poor well-being in two parents. Median daytime sleepiness score was high in five parents (>10). For six children a high total behavioral difficulty score (>16) was reported. Pro social behavior score was lower than normal in six children (

    وصف الملف: electronic resource

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    دورية أكاديمية

    المصدر: BMJ Open, Vol 11, Iss 2 (2021)

    مصطلحات موضوعية: Medicine

    الوصف: Introduction Diabetes management in very young children remains challenging. Glycaemic targets are achieved at the expense of high parental diabetes management burden and frequent hypoglycaemia, impacting quality of life for the whole family. Our objective is to assess whether automated insulin delivery can improve glycaemic control and alleviate the burden of diabetes management in this particular age group.Methods and analysis The study adopts an open-label, multinational, multicentre, randomised, crossover design and aims to randomise 72 children aged 1–7 years with type 1 diabetes on insulin pump therapy. Following screening, participants will receive training on study insulin pump and study continuous glucose monitoring devices. Participants will be randomised to 16-week use of the hybrid closed-loop system (intervention period) or to 16-week use of sensor-augmented pump therapy (control period) with 1–4 weeks washout period before crossing over to the other arm. The order of the two study periods will be random. The primary endpoint is the between-group difference in time spent in the target glucose range from 3.9 to 10.0 mmol/L based on sensor glucose readings during the 16-week study periods. Analyses will be conducted on an intention-to-treat basis. Key secondary endpoints are between group differences in time spent above and below target glucose range, glycated haemoglobin and average sensor glucose. Participants’ and caregivers’ experiences will be evaluated using questionnaires and qualitative interviews, and sleep quality will be assessed. A health economic analysis will be performed.Ethics and dissemination Ethics approval has been obtained from Cambridge East Research Ethics Committee (UK), Ethics Committees of the University of Innsbruck, the University of Vienna and the University of Graz (Austria), Ethics Committee of the Medical Faculty of the University of Leipzig (Germany) and Comité National d’Ethique de Recherche (Luxembourg). The results will be disseminated by peer-reviewed publications and conference presentations.Trial registration number NCT03784027.

    وصف الملف: electronic resource

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    المصدر: Wiener klinische Wochenschrift. 135:32-44

    مصطلحات موضوعية: General Medicine

    الوصف: ZusammenfassungDie Hyperglykämie ist wesentlich an der Entstehung der Spätkomplikationen bei an Diabetes mellitus Typ 2 erkrankten Patienten/Patientinnen beteiligt. Während Lebensstilmaßnahmen die Eckpfeiler jeder Diabetestherapie bleiben, benötigen im Verlauf die meisten Patienten/Patientinnen mit Typ 2 Diabetes eine medikamentöse Therapie. Bei der Definition individueller Behandlungsziele stellen die Therapiesicherheit, die Effektivität sowie substanzspezifische, kardiovaskuläre Effekte der Therapie die wichtigsten Faktoren dar. In dieser Leitlinie haben wir die rezenten evidenzbasierten Daten für die klinische Praxis zusammengestellt.

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    المصدر: Wiener klinische Wochenschrift. 135:53-61

    مصطلحات موضوعية: General Medicine

    الوصف: ZusammenfassungDiese Leitlinie repräsentiert die Empfehlungen der Österreichischen Diabetes Gesellschaft (ÖDG) zur Nutzung von Diabetes-Technologie (Insulinpumpentherapie; kontinuierliche Glukosemesssysteme, CGM; Hybrid Closed Loop Systeme, HCL; Automated Insulin Delivery Systeme, AID, Diabetes-Apps) und den Zugang zu diesen technologischen Innovationen für Menschen mit Diabetes mellitus. Die Leitlinie wurde basierend auf aktueller wissenschaftlicher Evidenz erstellt.

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    المصدر: Wiener klinische Wochenschrift. 135:106-114

    مصطلحات موضوعية: General Medicine

    الوصف: ZusammenfassungIm Kindes- und Jugendalter ist, im Gegensatz zum Erwachsenenalter, der Diabetes mellitus Typ 1 (T1D) die am häufigsten auftretende Form des Diabetes mellitus (> 90 %). Nach der Diagnosestellung sollte die Betreuung der Kinder und Jugendlichen in einem pädiatrischen Zentrum mit viel Erfahrung in pädiatrischer Diabetologie erfolgen. Eine lebenslange Insulintherapie ist notwendig, wobei diese individuell an das Alter und den Alltag der Familie angepasst werden soll. In diesem Alter wird ausdrücklich die Verwendung von Diabetestechnologie (Sensorglukosemessung, Insulinpumpentherapie und seit kurzem eine Hybrid-Closed-Loop-Therapie) empfohlen. Eine möglichst optimale metabolische Einstellung ab Therapiebeginn verbessert die Langzeitprognose der jungen Menschen mit Diabetes. Ein wesentlicher Teil in der Betreuung ist die Schulung von PatientInnen und Eltern von einem entsprechend ausgebildeten multidisziplinären Team, bestehend aus pädiatrischen DiabetologInnen, DiabetesberaterInnen, DiätologInnen, PsychologInnen und SozialarbeiterInnen. Die APEDÖ (Arbeitsgruppe für pädiatrische Endokrinologie und Diabetologie Österreich) und die ISPAD (International Society for Pediatric and Adolescent Diabetes) empfehlen als metabolisches Ziel für alle pädiatrischen Altersgruppen einen HbA1c-Wert ≤ 7,0 % (IFCC ≤ 53 mmol/mol) mit einer „Time in Range“ (TIR) > 70 % ohne schwere Hypoglykämien. Eine altersentsprechend normale körperliche, kognitive und psychosoziale Entwicklung sowie die Vermeidung von Akutkomplikationen (schwere Hypoglykämien, diabetische Ketoazidose), das Screening auf assoziierte Erkrankungen und die Prävention von diabetesbedingten Spätkomplikationen zum Erhalt einer hohen Lebensqualität sind die Ziele der pädiatrischen Diabetestherapie.

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    المصدر: Wiener klinische Wochenschrift. 135:18-31

    مصطلحات موضوعية: General Medicine

    الوصف: ZusammenfassungDie unter der Kategorie „andere spezifische Diabetesformen“ zusammengefassten Störungen des Glukosestoffwechsels stellen pathophysiologisch und therapeutisch eine sehr heterogene Krankheitsgruppe dar. Umfasst werden Diabetesformen, die im Rahmen von anderen endokrinologischen Erkrankungen auftreten (z. B. Akromegalie, Cushing-Syndrom), medikamentös induzierte Diabetesformen (z. B. Antipsychotikatherapie, Glukokortikoidtherapie, HAART, Checkpoint-Inhibitoren, genetische Formen (z. B. i. R. eines MODY, neonataler Diabetes, Down-Syndrom, Klinefelter-Syndrom, Turner-Syndrom), pankreoprive Formen (z. B. postoperativ, Pankreatitis, Pankreastumoren, Hämochromatose, zystische Fibrose), Infektionen (z. B. kongenitale Rötelninfektion) und seltene autoimmune Formen (z. B. Stiffman-Syndrom). Die Diagnose der spezifischen Diabetesform kann die therapeutischen Erwägungen beeinflussen. Nicht nur pankreoprive Formen, sondern auch Typ 1 oder langjähriger Typ 2 Diabetes mellitus sind häufig mit einer exokrinen Pankreasinsuffizienz assoziiert.

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  10. 10
    دورية أكاديمية

    الوصف: Introduction. Since there is no uniform global diabetes trend in childhood and adolescence, regional epidemiological surveys of diabetes incidences are important. In Austria, the incidences of type 1 diabetes (T1D), type 2 diabetes (T2D), and other forms of diabetes have been recorded for decades. Methods. To analyze recent developments of diabetes incidence within the decades long-standing Austrian nationwide prospective population-based incidence study for diabetes in children aged <15 years. We estimated time trends of age-standardized rates from 1989 to 2021 for T1D and T2D by joinpoint analysis. Annual percent changes (APCs) were calculated. Case ascertainment was 97%. Results. We observed an unusual increase of T1D incidence in the year 2021, reaching a peak of 28.7/100,000/PY (person years). From 2011 to 2020, there had been a constant plateau phase in the total cohort (APC 0.78, 95% CI [−0.99, 2.58], p=0.379), which had followed a steep increase of T1D incidence (APC 4.6, 95% CI [3.94, 5.19], p<0.001) from 1989 to 2011. Age-specific differences in T1D incidence development were observed. For the first time, we observed a statistically significant constant increase in T2D during the observation period (APC 3.47, 95% CI [0.76, 6.26], p=0.014). Other forms of diabetes are two times more common than T2D in this age group. Conclusion. The incidence of T1D in Austrian children <15 years is still increasing and showed a peak in 2021. For the first time, a significant increase in pediatric T2D was observed in Austria.