-
1
المؤلفون: Törmä, Kajsa, 1994
المصدر: Cognitive Semantics. 9(2):227-253
مصطلحات موضوعية: astromotion, embodiment, metonymy, motion events, transitive verbs, Linguistics, lingvistik, language studies, språkvetenskap
وصف الملف: electronic
الوصول الحر: https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-210437Test
https://doi.org/10.1163/23526416-bja10048Test
https://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1772420/FULLTEXT02.pdfTest -
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Mintarsih Mintarsih
المصدر: Jurnal Japanedu: Pendidikan dan Pengajaran Bahasa Jepang, Vol 8, Iss 1, Pp 40-53 (2023)
مصطلحات موضوعية: conjunctions, complex sentence construction, japanese language learners, transformational generative grammar, transitive verbs, Japanese language and literature, PL501-889
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://ejournal.upi.edu/index.php/japanedu/article/view/45302/pdfTest; https://doaj.org/toc/2776-4478Test; https://doaj.org/toc/2528-5548Test
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Sapran, Aditya Rizky Wibisono, Muttaqin, Syariful
المصدر: NOBEL: Journal of Literature and Language Teaching; Vol. 14 No. 2 (2023): OCTOBER; 180-190 ; 2549-2470 ; 2087-0698 ; 10.15642/NOBEL.2023.14.2
مصطلحات موضوعية: valency, Javanese, transitive verbs, affixation
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://jurnalfahum.uinsby.ac.id/index.php/nobel/article/view/854/490Test; https://jurnalfahum.uinsby.ac.id/index.php/nobel/article/view/854Test
-
4دورية أكاديمية
المصدر: Journal of Linguistics, 2014 Nov 01. 50(3), 587-779.
الوصول الحر: http://www.jstor.org/stable/24583266Test
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Shigeki Kaji1 skaji@cc.kyoto-su.ac.jp
المصدر: Journal of African Languages & Linguistics. Oct2017, Vol. 38 Issue 2, p187-222. 36p.
مصطلحات موضوعية: *BANTU languages, *VERBS, *SUFFIXES & prefixes (Grammar), *TRANSITIVITY (Grammar), *LANGUAGE & languages
مصطلحات جغرافية: UGANDA
-
6دورية أكاديمية
المصدر: Zeitschrift der Deutschen Morgenländischen Gesellschaft, 2018 Jan 01. 168(1), 1-14.
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Putri, Selvia Parwati, Najiibah
المصدر: Bahtera: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra; Vol 21 No 2 (2022): Bahtera: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, Volume 21 Nomor 2 Juli 2022; 237-255 ; 2540-8968 ; 0853-2710
مصطلحات موضوعية: Transitive Verbs, Twitter, Syntax
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/bahtera/article/view/27485/12915Test; https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/bahtera/article/view/27485Test
الإتاحة: https://doi.org/10.21009/bahtera.212.09Test
https://journal.unj.ac.id/unj/index.php/bahtera/article/view/27485Test -
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Guérin, Valérie
المصدر: Oceanic Linguistics Special Publications, 2011 Jan 01(39), iii-408.
الوصول الحر: https://www.jstor.org/stable/23622396Test
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Naigles, Letitia R., Hoff, Erika, Vear, Donna, Tomasello, Michael, Brandt, Silke, Waxman, Sandra R., Childers, Jane B., Collins, W. Andrew
المصدر: Monographs of the Society for Research in Child Development, 2009 Jan 01. 74(2), i-144.
الوصول الحر: https://www.jstor.org/stable/25580860Test
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: BAZIKYAN, Loreta
المصدر: Foreign Languages in Higher Education; Vol. 22 No. 2 (25) (2018); 33-47 ; Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում; Vol. 22 No. 2 (25) (2018); 33-47 ; Иностранные языки в высшей школе; Том 22 № 2 (25) (2018); 33-47 ; 2953-8149 ; 1829-2453 ; 10.46991/FLHE/2018.22.2
مصطلحات موضوعية: lexical reflexive constructions, analytic reflexive constructions, structural analysis, semantic analysis, reflexive pronouns, transitive verbs, “inner” reflexive verbs, “outer” reflexive verbs, возвратные конструкции, структурный анализ, семантический анализ, лексический тип, аналитический тип, «внутренние» возвратные глаголы, «внешние» возвратные глаголы, переходные глаголы, возвратные местоимения, գործառական անդրադարձություն, բառային տեսակ, «ձևաբանական» անդրադարձներ, վերլուծական տեսակ, «դերանվանական» անդրադարձներ, «արժույթ նվազեցնող» կառույցներ, բուն անդրադարձ բայեր, անդրադարձ դերանուններ
وصف الملف: application/pdf
العلاقة: https://journals.ysu.am/index.php/foreign-lang/article/view/vol22_no2_2018_pp033_047/pdfTest; https://journals.ysu.am/index.php/foreign-lang/article/view/vol22_no2_2018_pp033_047Test
الإتاحة: https://doi.org/10.46991/FLHE/2018.22.2.033Test
https://doi.org/10.46991/FLHE/2018.22.2Test
https://journals.ysu.am/index.php/foreign-lang/article/view/vol22_no2_2018_pp033_047Test