-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Abhijeet Ompratap Dhore, Mohini Ramrao Ugale
المصدر: East European Journal of Physics, Iss 2, Pp 36-47 (2024)
مصطلحات موضوعية: f(r,t) gravity, marder’s space-time, thde, volumetric expansion, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://periodicals.karazin.ua/eejp/article/view/23440Test; https://doaj.org/toc/2312-4334Test; https://doaj.org/toc/2312-4539Test
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: S. Thakre, R.V. Mapari, V.A. Thakare
المصدر: East European Journal of Physics, Iss 2, Pp 21-35 (2024)
مصطلحات موضوعية: quark and strange quark matter, bag constant, higher dimensional bianchi type- i universe, f (r, t) gravity, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://periodicals.karazin.ua/eejp/article/view/23059Test; https://doaj.org/toc/2312-4334Test; https://doaj.org/toc/2312-4539Test
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: D.D. Pawar, N.G. Ghungarwar, P.S. Gaikwad
المصدر: East European Journal of Physics, Iss 1, Pp 102-111 (2024)
مصطلحات موضوعية: f(t) theory, perfect fluid with heat flow, bianchi type-i, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://periodicals.karazin.ua/eejp/article/view/22814Test; https://doaj.org/toc/2312-4334Test; https://doaj.org/toc/2312-4539Test
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: P.H.R.S. Moraes, A.S. Agrawal, B. Mishra
المصدر: Physics Letters B, Vol 855, Iss , Pp 138818- (2024)
مصطلحات موضوعية: Wormholes, Energy conditions, f(R,L,T) gravity, Geometry-matter coupling, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0370269324003769Test; https://doaj.org/toc/0370-2693Test
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Muhammad Jawad Ayyoub, Noura Alhouiti, Muhammad Ramzan, Arshad Ali, Akram Ali
المصدر: Results in Physics, Vol 57, Iss , Pp 107413- (2024)
مصطلحات موضوعية: Conformal motions, LRS Bianchi type I solutions, f(Q) gravity, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211379724000950Test; https://doaj.org/toc/2211-3797Test
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Byungkyun Kang, Yongbin Lee, Liqin Ke, Hyunsoo Kim, Myoung-Hwan Kim, Chul Hong Park
المصدر: Communications Physics, Vol 7, Iss 1, Pp 1-8 (2024)
مصطلحات موضوعية: Astrophysics, QB460-466, Physics, QC1-999
وصف الملف: electronic resource
العلاقة: https://doaj.org/toc/2399-3650Test
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: R. F. Malenda, S. Talbott, Scott Walck
المصدر: Journal of College Science Teaching. 2024 53(3):253-260.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 8
الواصفات: Assignments, Inquiry, Active Learning, Scaffolding (Teaching Technique), Science Instruction, STEM Education, Undergraduate Students, Physics, Mathematics, Critical Thinking, Cooperative Learning, Independent Study, Thinking Skills, Logical Thinking, Instructional Materials, Homework
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: C. F. J. Pols (ORCID
0000-0002-4690-6460 ), P. J. J. M. Dekkers (ORCID0000-0002-1810-7557 )المصدر: Physical Review Physics Education Research. 2024 20(1).
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 18
الواصفات: Physics, Science Laboratories, Student Research, Science Process Skills, Inquiry, Knowledge Level, Undergraduate Study, College Science, Foreign Countries
مصطلحات جغرافية: Netherlands
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Shachar Boublil (ORCID
0000-0003-3343-0982 ), David Blair, David F. Treagustالمصدر: International Journal of Science and Mathematics Education. 2024 22(1):49-72.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 24
الواصفات: Physics, Science Instruction, Energy, Grade 8, Middle School Students, Scientific Concepts, Mathematical Formulas, Concept Formation, Course Content
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Frits F. B. Pals, Jos L. J. Tolboom (ORCID
0000-0002-8939-1217 ), Cor J. M. Suhreالمصدر: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education. 2023 23(4):644-663.
تمت مراجعته من قبل الزملاء: Y
Page Count: 20
الواصفات: Formative Evaluation, Problem Solving, Science Instruction, Diagnostic Tests, Concept Formation, Scientific Concepts, Physics, Science Tests, Cognitive Ability, Feedback (Response), Mastery Learning, Sociocultural Patterns, Learning Theories, Intervention, Comparative Analysis, Evaluation Methods