دورية أكاديمية

Imaging for planning of transcatheter aortic valve implantation.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Imaging for planning of transcatheter aortic valve implantation.
العنوان البديل: Bildgebung für die Planung einer kathetergeführten Aortenklappenimplantation. (German)
المؤلفون: Hildebrandt, H., Mahabadi, A., Totzeck, M., Jánosi, R., Lind, A., Rassaf, T., Kahlert, P.
المصدر: Herz; Sep2017, Vol. 42 Issue 6, p554-563, 10p
الملخص (بالإنجليزية): Transcatheter aortic valve implantation (TAVI) has proven to be the standard of care for patients with prohibitive and high operative risk; today, it is considered a reasonable alternative to surgical aortic valve replacement in intermediate-risk patients. As indications for TAVI move toward patients at lower risk, safety aspects are becoming even more important. Furthermore, adequate patient selection is key for predictable procedural success with minimal complications, translating into an optimal clinical outcome. Decisions on valve type and size as well as on the access route are based on multimodality imaging including echocardiography, multislice computed tomography, and cardiac catheterization with peripheral angiography. This combination of multiple imaging modalities provides the best picture of a patient's anatomical and physiological suitability for the TAVI procedure. Yet, the reliability of preprocedural imaging is influenced by the quality of the images, which should be as high as possible, and both image acquisition and interpretation should be performed in a standardized manner. This article provides a concise overview of standardized multimodality imaging for the preprocedural planning and assessment of patients undergoing TAVI. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (German): Die kathetergeführte Aortenklappenimplantation ('transcatheter aortic valve implantation', TAVI) ist die Therapie der Wahl bei inoperablen Patienten oder Patienten mit hohem operativem Risiko sowie eine alternative Therapieoption zum chirurgischen Aortenklappenersatz bei Patienten mit intermediärem Risiko. Mit Ausdehnung der Indikationsstellung für eine TAVI auf Patienten mit einem niedrigeren Risiko gewinnen einzelne Sicherheitsaspekte zusätzlich an Bedeutung. Die adäquate Patientenauswahl ist der Schlüssel für einen vorhersehbaren Erfolg der Prozedur mit einer geringen Komplikationsrate, was sich wiederum in einem guten klinischen Ergebnis widerspiegelt. Die Entscheidung bezüglich Typ und Größe der Klappenprothese sowie des Zugangswegs bedarf einer multimodalen Bildgebung mittels Echokardiographie, Computertomographie ('multislice computed tomography', MSCT) sowie Herzkatheteruntersuchung mit Angiographie. Die Kombination dieser verschiedenen Bildgebungsmodalitäten stellt die Anatomie am besten dar und ermöglicht somit ein Abschätzen der Eignung des Patienten für eine TAVI. Die Zuverlässigkeit der präinterventionellen Bildgebung ist abhängig von der Bildqualität, die stets möglichst hoch sein sollte; sowohl die Bilderfassung als auch die Interpretation sollten in einer standardisierten Form erfolgen. Dieser Artikel gibt eine Übersicht zur Evaluation von Patienten für eine TAVI-Prozedur mittels multimodaler Bildgebung. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
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قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:03409937
DOI:10.1007/s00059-017-4587-9