يعرض 1 - 10 نتائج من 16 نتيجة بحث عن '"Sequential game"', وقت الاستعلام: 1.77s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: K. M. Ariful Kabir

    الوصف: Many policymakers have adopted voluntary vaccination policies to alleviate the consequences of contagious diseases. Such policies have several well-established feathers, i.e. they are seasonal, depending on an individual's decision, adaptive, and control epidemic activity. Here, we study ideas from behavioral epidemiology embedded with a vaccination game and pairwise two-player two-strategy game to represent the environmental feedback in an SVIR model by using a composite information index including disease incidence, vaccine factors and cooperative behavior on a global time scale (repeated season). In its turn, the information index's game dynamics to participate in the vaccine program (cooperation) is supposed to reflect the feedback-evolving dynamics of competitive cognitions and the environment. The assuming model is described by two different evolutionary game systems connected by an unknown external public opinion environment feedback. The embedded model is described by an inherited system ... : الملخص اعتمد العديد من صانعي السياسات سياسات التطعيم الطوعي للتخفيف من عواقب الأمراض المعدية. مثل هذه السياسات لها العديد من الريش الراسخ، أي أنها موسمية، اعتمادًا على قرار الفرد، والتكيف، والسيطرة على النشاط الوبائي. هنا، ندرس أفكارًا من علم الأوبئة السلوكي المضمنة في لعبة التلقيح ولعبة ثنائية الاستراتيجية ثنائية اللاعبين لتمثيل التعليقات البيئية في نموذج SVIR باستخدام مؤشر معلومات مركب بما في ذلك حدوث المرض وعوامل اللقاح والسلوك التعاوني على نطاق زمني عالمي (موسم متكرر). في المقابل، من المفترض أن تعكس ديناميكيات لعبة مؤشر المعلومات للمشاركة في برنامج اللقاح (التعاون) ديناميكيات تطور التغذية الراجعة للإدراك التنافسي والبيئة. يتم وصف النموذج المفترض من خلال نظامي لعبة تطوريين مختلفين متصلين بتعليقات بيئة رأي عام خارجية غير معروفة. يتم وصف النموذج المضمن من خلال نظام موروث يظهر جانبًا سلوكيًا، أي أن اللعبة الزوجية تشير إلى السلوك التعاوني للفرد، وتشير لعبة اللقاح إلى تأثير تكلفة اللقاح. هذه محاولة جديدة لتحقيق الاستقرار في عمليتي اتخاذ القرار المختلفتين لتجميعهما في مؤشر واحد. تشير عمليات المحاكاة الواسعة إلى ...

  2. 2
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: K. M. Ariful Kabir

    الوصف: Many policymakers have adopted voluntary vaccination policies to alleviate the consequences of contagious diseases. Such policies have several well-established feathers, i.e. they are seasonal, depending on an individual's decision, adaptive, and control epidemic activity. Here, we study ideas from behavioral epidemiology embedded with a vaccination game and pairwise two-player two-strategy game to represent the environmental feedback in an SVIR model by using a composite information index including disease incidence, vaccine factors and cooperative behavior on a global time scale (repeated season). In its turn, the information index's game dynamics to participate in the vaccine program (cooperation) is supposed to reflect the feedback-evolving dynamics of competitive cognitions and the environment. The assuming model is described by two different evolutionary game systems connected by an unknown external public opinion environment feedback. The embedded model is described by an inherited system ... : الملخص اعتمد العديد من صانعي السياسات سياسات التطعيم الطوعي للتخفيف من عواقب الأمراض المعدية. مثل هذه السياسات لها العديد من الريش الراسخ، أي أنها موسمية، اعتمادًا على قرار الفرد، والتكيف، والسيطرة على النشاط الوبائي. هنا، ندرس أفكارًا من علم الأوبئة السلوكي المضمنة في لعبة التلقيح ولعبة ثنائية الاستراتيجية ثنائية اللاعبين لتمثيل التعليقات البيئية في نموذج SVIR باستخدام مؤشر معلومات مركب بما في ذلك حدوث المرض وعوامل اللقاح والسلوك التعاوني على نطاق زمني عالمي (موسم متكرر). في المقابل، من المفترض أن تعكس ديناميكيات لعبة مؤشر المعلومات للمشاركة في برنامج اللقاح (التعاون) ديناميكيات تطور التغذية الراجعة للإدراك التنافسي والبيئة. يتم وصف النموذج المفترض من خلال نظامي لعبة تطوريين مختلفين متصلين بتعليقات بيئة رأي عام خارجية غير معروفة. يتم وصف النموذج المضمن من خلال نظام موروث يظهر جانبًا سلوكيًا، أي أن اللعبة الزوجية تشير إلى السلوك التعاوني للفرد، وتشير لعبة اللقاح إلى تأثير تكلفة اللقاح. هذه محاولة جديدة لتحقيق الاستقرار في عمليتي اتخاذ القرار المختلفتين لتجميعهما في مؤشر واحد. تشير عمليات المحاكاة الواسعة إلى ...

  3. 3
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Yunxuan Zhu

    الوصف: This paper uses two game models to fit the market subject behavior in corporategovernance from the dynamic and static dimensions. Further expanding the maingovernance subjects and adding variables with practical significance, suchas "bribery" and "social welfare," into the game theory model, some conclusions withpractical significance are found in this paper. For example, the factors such as thepossibility of checking out manager's violation, the punishment of the irregularities, and the supervision cost of the supervisory board, have an essential impact onthebehavior of corporate governance. In the static game model, this paper finds that intersubjective games and restrictions prevent "the worst result" fromoccurring. Besides, social welfare even can be improved under certain conditions. Inthemulti-coexistence game model, the equilibrium point of the static game model is uncertain, which makes the social welfare situation uncertain. The conclusions of thegame models can be used for reference to ... : الملخص تستخدم هذه الورقة نموذجين للعبة لتناسب سلوك موضوع السوق في حوكمة الشركات من الأبعاد الديناميكية والثابتة. تم العثور على بعض الاستنتاجات ذات الأهمية العملية في هذه الورقة، مثل "الرشوة" و "الرعاية الاجتماعية"، في نموذج نظرية اللعبة. على سبيل المثال، فإن عوامل مثل إمكانية التحقق من مخالفة المدير، ومعاقبة المخالفات، وتكلفة الإشراف على المجلس الإشرافي، لها تأثير أساسي على سلوك حوكمة الشركات. في نموذج اللعبة الثابتة، تجد هذه الورقة أن الألعاب والقيود الذاتية تمنع حدوث "أسوأ نتيجة". إلى جانب ذلك، يمكن تحسين الرعاية الاجتماعية في ظل ظروف معينة. في نموذج لعبة التعايش المتعدد، تكون نقطة التوازن في نموذج اللعبة الثابتة غير مؤكدة، مما يجعل وضع الرعاية الاجتماعية غير مؤكد. يمكن استخدام استنتاجات نماذج اللعبة كمرجع لتحسين آلية حوكمة الشركات. تصنيف جيل: G30 ؛ M10 ؛ D21 ؛ D81 ...

  4. 4
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Yunxuan Zhu

    الوصف: This paper uses two game models to fit the market subject behavior in corporategovernance from the dynamic and static dimensions. Further expanding the maingovernance subjects and adding variables with practical significance, suchas "bribery" and "social welfare," into the game theory model, some conclusions withpractical significance are found in this paper. For example, the factors such as thepossibility of checking out manager's violation, the punishment of the irregularities, and the supervision cost of the supervisory board, have an essential impact onthebehavior of corporate governance. In the static game model, this paper finds that intersubjective games and restrictions prevent "the worst result" fromoccurring. Besides, social welfare even can be improved under certain conditions. Inthemulti-coexistence game model, the equilibrium point of the static game model is uncertain, which makes the social welfare situation uncertain. The conclusions of thegame models can be used for reference to ... : الملخص تستخدم هذه الورقة نموذجين للعبة لتناسب سلوك موضوع السوق في حوكمة الشركات من الأبعاد الديناميكية والثابتة. تم العثور على بعض الاستنتاجات ذات الأهمية العملية في هذه الورقة، مثل "الرشوة" و "الرعاية الاجتماعية"، في نموذج نظرية اللعبة. على سبيل المثال، فإن عوامل مثل إمكانية التحقق من مخالفة المدير، ومعاقبة المخالفات، وتكلفة الإشراف على المجلس الإشرافي، لها تأثير أساسي على سلوك حوكمة الشركات. في نموذج اللعبة الثابتة، تجد هذه الورقة أن الألعاب والقيود الذاتية تمنع حدوث "أسوأ نتيجة". إلى جانب ذلك، يمكن تحسين الرعاية الاجتماعية في ظل ظروف معينة. في نموذج لعبة التعايش المتعدد، تكون نقطة التوازن في نموذج اللعبة الثابتة غير مؤكدة، مما يجعل وضع الرعاية الاجتماعية غير مؤكد. يمكن استخدام استنتاجات نماذج اللعبة كمرجع لتحسين آلية حوكمة الشركات. تصنيف جيل: G30 ؛ M10 ؛ D21 ؛ D81 ...

  5. 5
    دورية أكاديمية

    الوصف: In recent years, it is a trend to integrate the ideas in game theory into the research of multi-robot system. In this paper, a team-competition model is proposed to solve a dynamic multi-robot task allocation problem. The allocation problem asks how to assign tasks to robots such that the most suitable robot is selected to execute the most appropriate task, which arises in many real-life applications. To be specific, we study multi-round team competitions between two teams, where each team selects one of its players simultaneously in each round and each player can play at most once, which defines an extensive-form game with perfect recall. We also study a common variant where one team always selects its player before the other team in each round. Regarding the robots as the players in the first team and the tasks as the players in the second team, the sub-game perfect strategy of the first team computed via solving the team competition gives us a solution for allocating the tasks to the robots—it specifies ... : في السنوات الأخيرة، كان هناك اتجاه لدمج الأفكار في نظرية اللعبة في البحث عن نظام متعدد الروبوتات. في هذه الورقة، يُقترح نموذج منافسة الفريق لحل مشكلة تخصيص مهام ديناميكية متعددة الروبوتات. تسأل مشكلة التخصيص عن كيفية تعيين المهام للروبوتات بحيث يتم اختيار الروبوت الأنسب لتنفيذ المهمة الأنسب، والتي تنشأ في العديد من تطبيقات الحياة الواقعية. على وجه التحديد، ندرس مسابقات الفرق متعددة الجولات بين فريقين، حيث يختار كل فريق أحد لاعبيه في وقت واحد في كل جولة ويمكن لكل لاعب اللعب مرة واحدة على الأكثر، مما يحدد لعبة واسعة النطاق مع استدعاء مثالي. ندرس أيضًا متغيرًا شائعًا حيث يختار أحد الفريقين دائمًا لاعبه قبل الفريق الآخر في كل جولة. فيما يتعلق بالروبوتات كلاعبين في الفريق الأول والمهام كلاعبين في الفريق الثاني، فإن الاستراتيجية المثالية للعبة الفرعية للفريق الأول المحسوبة عن طريق حل منافسة الفريق تعطينا حلاً لتخصيص المهام للروبوتات - فهي تحدد كيفية اختيار الروبوت (وفقًا لبعض توزيع الاحتمالات إذا تحرك الفريقان في وقت واحد) لتنفيذ المهمة القادمة في كل جولة، بناءً على نتائج المباريات في الجولات السابقة. خلال هذه ...

  6. 6
    دورية أكاديمية

    الوصف: In recent years, it is a trend to integrate the ideas in game theory into the research of multi-robot system. In this paper, a team-competition model is proposed to solve a dynamic multi-robot task allocation problem. The allocation problem asks how to assign tasks to robots such that the most suitable robot is selected to execute the most appropriate task, which arises in many real-life applications. To be specific, we study multi-round team competitions between two teams, where each team selects one of its players simultaneously in each round and each player can play at most once, which defines an extensive-form game with perfect recall. We also study a common variant where one team always selects its player before the other team in each round. Regarding the robots as the players in the first team and the tasks as the players in the second team, the sub-game perfect strategy of the first team computed via solving the team competition gives us a solution for allocating the tasks to the robots—it specifies ... : في السنوات الأخيرة، كان هناك اتجاه لدمج الأفكار في نظرية اللعبة في البحث عن نظام متعدد الروبوتات. في هذه الورقة، يُقترح نموذج منافسة الفريق لحل مشكلة تخصيص مهام ديناميكية متعددة الروبوتات. تسأل مشكلة التخصيص عن كيفية تعيين المهام للروبوتات بحيث يتم اختيار الروبوت الأنسب لتنفيذ المهمة الأنسب، والتي تنشأ في العديد من تطبيقات الحياة الواقعية. على وجه التحديد، ندرس مسابقات الفرق متعددة الجولات بين فريقين، حيث يختار كل فريق أحد لاعبيه في وقت واحد في كل جولة ويمكن لكل لاعب اللعب مرة واحدة على الأكثر، مما يحدد لعبة واسعة النطاق مع استدعاء مثالي. ندرس أيضًا متغيرًا شائعًا حيث يختار أحد الفريقين دائمًا لاعبه قبل الفريق الآخر في كل جولة. فيما يتعلق بالروبوتات كلاعبين في الفريق الأول والمهام كلاعبين في الفريق الثاني، فإن الاستراتيجية المثالية للعبة الفرعية للفريق الأول المحسوبة عن طريق حل منافسة الفريق تعطينا حلاً لتخصيص المهام للروبوتات - فهي تحدد كيفية اختيار الروبوت (وفقًا لبعض توزيع الاحتمالات إذا تحرك الفريقان في وقت واحد) لتنفيذ المهمة القادمة في كل جولة، بناءً على نتائج المباريات في الجولات السابقة. خلال هذه ...

  7. 7
    دورية أكاديمية

    الوصف: Game playing especially, Ayὸ game has been an important topic of research in artificial intelligence and several machine learning approaches have been used, but the need to optimize computing resources is important to encourage significant interest of users. This study presents a synthetic player (Ayὸ) implemented using Alpha-beta search and Learning Vector Quantization network. The program for the board game was written in Java and MATLAB. Evaluation of the synthetic player was carried out in terms of the win percentage and game length. The synthetic player had a better efficiency compared to the traditional Alpha-beta search algorithm. ... : لعب الألعاب بشكل خاص، كانت لعبة أي موضوعًا مهمًا للبحث في الذكاء الاصطناعي وتم استخدام العديد من مناهج التعلم الآلي، ولكن الحاجة إلى تحسين موارد الحوسبة مهمة لتشجيع اهتمام كبير من المستخدمين. تقدم هذه الدراسة مشغلًا اصطناعيًا تم تنفيذه باستخدام شبكة البحث عن متجهات ألفا بيتا وتعلمها. تمت كتابة برنامج لعبة الألواح بلغة جافا وماتلاب. تم تقييم اللاعب الاصطناعي من حيث نسبة الفوز وطول اللعبة. يتمتع المشغل الاصطناعي بكفاءة أفضل مقارنة بخوارزمية البحث ألفا بيتا التقليدية. ...

  8. 8
    دورية أكاديمية

    الوصف: Game playing especially, Ayὸ game has been an important topic of research in artificial intelligence and several machine learning approaches have been used, but the need to optimize computing resources is important to encourage significant interest of users. This study presents a synthetic player (Ayὸ) implemented using Alpha-beta search and Learning Vector Quantization network. The program for the board game was written in Java and MATLAB. Evaluation of the synthetic player was carried out in terms of the win percentage and game length. The synthetic player had a better efficiency compared to the traditional Alpha-beta search algorithm. ... : لعب الألعاب بشكل خاص، كانت لعبة أي موضوعًا مهمًا للبحث في الذكاء الاصطناعي وتم استخدام العديد من مناهج التعلم الآلي، ولكن الحاجة إلى تحسين موارد الحوسبة مهمة لتشجيع اهتمام كبير من المستخدمين. تقدم هذه الدراسة مشغلًا اصطناعيًا تم تنفيذه باستخدام شبكة البحث عن متجهات ألفا بيتا وتعلمها. تمت كتابة برنامج لعبة الألواح بلغة جافا وماتلاب. تم تقييم اللاعب الاصطناعي من حيث نسبة الفوز وطول اللعبة. يتمتع المشغل الاصطناعي بكفاءة أفضل مقارنة بخوارزمية البحث ألفا بيتا التقليدية. ...

  9. 9
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Yali Dong, Cong Liu, Yi Tao, Boyu Zhang

    الوصف: People often deviate from their individual Nash equilibrium strategy in game experiments based on the prisoner's dilemma (PD) game and the public goods game (PGG), whereas conditional cooperation, or conformity, is supported by the data from these experiments. In a complicated environment with no obvious "dominant" strategy, conformists who choose the average strategy of the other players in their group could be able to avoid risk by guaranteeing their income will be close to the group average. In this paper, we study the repeated PD game and the repeated m-person PGG, where individuals' strategies are restricted to the set of conforming strategies. We define a conforming strategy by two parameters, initial action in the game and the influence of the other players' choices in the previous round. We are particularly interested in the tit-for-tat (TFT) strategy, which is the well-known conforming strategy in theoretical and empirical studies. In both the PD game and the PGG, TFT can prevent the invasion of ... : غالبًا ما ينحرف الناس عن استراتيجية توازن ناش الفردية في تجارب اللعبة بناءً على لعبة معضلة السجين ولعبة المنافع العامة، في حين أن التعاون المشروط، أو المطابقة، مدعوم بالبيانات من هذه التجارب. في بيئة معقدة مع عدم وجود استراتيجية "مهيمنة" واضحة، يمكن للمتوافقين الذين يختارون الاستراتيجية المتوسطة للاعبين الآخرين في مجموعتهم أن يكونوا قادرين على تجنب المخاطر من خلال ضمان أن دخلهم سيكون قريبًا من متوسط المجموعة. في هذه الورقة، ندرس لعبة PD المتكررة و PGG المتكررة للشخص m، حيث تقتصر استراتيجيات الأفراد على مجموعة من الاستراتيجيات المطابقة. نحدد استراتيجية مطابقة من خلال معيارين، الإجراء الأولي في اللعبة وتأثير خيارات اللاعبين الآخرين في الجولة السابقة. نحن مهتمون بشكل خاص باستراتيجية المعاملة بالمثل (TFT)، وهي الاستراتيجية المطابقة المعروفة في الدراسات النظرية والتجريبية. في كل من لعبة PD و PGG، يمكن لـ TFT منع غزو الاستراتيجية غير التعاونية إذا تجاوز العدد المتوقع من الجولات قيمة حرجة. يُظهر تحليل استقرار الديناميكيات التكيفية أن المطابقة بشكل عام تعزز تطور التعاون، وأنه يمكن إنشاء نظام للتعاون في جميع أنحاء ...

  10. 10
    دورية أكاديمية

    المؤلفون: Yali Dong, Cong Liu, Yi Tao, Boyu Zhang

    الوصف: People often deviate from their individual Nash equilibrium strategy in game experiments based on the prisoner's dilemma (PD) game and the public goods game (PGG), whereas conditional cooperation, or conformity, is supported by the data from these experiments. In a complicated environment with no obvious "dominant" strategy, conformists who choose the average strategy of the other players in their group could be able to avoid risk by guaranteeing their income will be close to the group average. In this paper, we study the repeated PD game and the repeated m-person PGG, where individuals' strategies are restricted to the set of conforming strategies. We define a conforming strategy by two parameters, initial action in the game and the influence of the other players' choices in the previous round. We are particularly interested in the tit-for-tat (TFT) strategy, which is the well-known conforming strategy in theoretical and empirical studies. In both the PD game and the PGG, TFT can prevent the invasion of ... : غالبًا ما ينحرف الناس عن استراتيجية توازن ناش الفردية في تجارب اللعبة بناءً على لعبة معضلة السجين ولعبة المنافع العامة، في حين أن التعاون المشروط، أو المطابقة، مدعوم بالبيانات من هذه التجارب. في بيئة معقدة مع عدم وجود استراتيجية "مهيمنة" واضحة، يمكن للمتوافقين الذين يختارون الاستراتيجية المتوسطة للاعبين الآخرين في مجموعتهم أن يكونوا قادرين على تجنب المخاطر من خلال ضمان أن دخلهم سيكون قريبًا من متوسط المجموعة. في هذه الورقة، ندرس لعبة PD المتكررة و PGG المتكررة للشخص m، حيث تقتصر استراتيجيات الأفراد على مجموعة من الاستراتيجيات المطابقة. نحدد استراتيجية مطابقة من خلال معيارين، الإجراء الأولي في اللعبة وتأثير خيارات اللاعبين الآخرين في الجولة السابقة. نحن مهتمون بشكل خاص باستراتيجية المعاملة بالمثل (TFT)، وهي الاستراتيجية المطابقة المعروفة في الدراسات النظرية والتجريبية. في كل من لعبة PD و PGG، يمكن لـ TFT منع غزو الاستراتيجية غير التعاونية إذا تجاوز العدد المتوقع من الجولات قيمة حرجة. يُظهر تحليل استقرار الديناميكيات التكيفية أن المطابقة بشكل عام تعزز تطور التعاون، وأنه يمكن إنشاء نظام للتعاون في جميع أنحاء ...