دورية أكاديمية

Immunotherapy in Urological, Gynecological and Gastrointestinal Cancers – Current Landscape.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Immunotherapy in Urological, Gynecological and Gastrointestinal Cancers – Current Landscape.
العنوان البديل: Immuntherapie bei urologischen, gynäkologischen und gastrointestinalen Krebserkrankungen – aktuelle Situation. (German)
Immunothérapie dans les cancers urologiques, gynécologiques et gastro-intestinaux – la situation actuelle. (French)
المؤلفون: Borgeauda, Maxime, Courtesa, Marie-Gabrielle, Tsantoulis, Petros, Bodmer, Alexandre, Labidi-Galy, Intidhar, Koessler, Thibaud
المصدر: Praxis (16618157); Mar2023, Vol. 112 Issue 3, p149-155, 7p
مصطلحات موضوعية: GASTROINTESTINAL cancer, IMMUNOTHERAPY, RENAL cancer, LIVER cancer, ESOPHAGEAL cancer
الملخص (بالإنجليزية): Immunotherapy is becoming increasingly important in the management of urological, gynecological, and gastrointestinal cancers. Immune checkpoint inhibitor-based combinations have become a standard of care for patients with metastatic renal and liver cancers, as well as for many patients with bladder, cervical, gastric, and esophageal cancers, based on various biomarkers. Some tumor types are less responsive to immunotherapy, such as prostate and colon cancer. In these tumors, however, a subgroup of patients with a microsatellite-instability-high/DNA-mismatch repair deficient molecular phenotype significantly benefits from immunotherapy. Molecular characterization is therefore essential to identify patients who may benefit from these treatments. One of the major challenges is the search for new predictive biomarkers and novel combinations or strategies to further improve patient outcome. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (French): Résumé. L'immunothérapie gagne de plus en plus d'importance dans la prise en charge des cancers urologiques, gynécologiques et digestifs. Les inhibiteurs de point de contrôle sont devenus un traitement standard pour les cancer rénaux et hépatiques métastatiques, ainsi que pour certains cancers vésicaux, du col utérin, de l'estomac ou de l'œsophage, en fonction de différents biomarqueurs. Certaines tumeurs répondent moins à l'immunothérapie, tel que la prostate ou le côlon. Un sous-groupe de patients présentant un profil moléculaire MSI-H/dMMR tirent toutefois un bénéfice important de l'immunothérapie. Une caractérisation moléculaire est donc essentielle afin d'identifier ces patients. L'un des principaux défis est la recherche de nouveaux biomarqueurs et de nouvelles combinaisons afin d'améliorer encore le pronostic de ces patients. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (German): Die Immuntherapie gewinnt bei der Behandlung von urologischen, gynäkologischen und gastrointestinalen Krebserkrankungen zunehmend an Bedeutung. Kombinationen auf der Grundlage von Immuncheckpoint-Inhibitoren sind für Patientinnen und Patienten mit metastasierendem Nieren- und Leberkrebs sowie für viele Patientinnen und Patienten mit Blasen-, Gebärmutterhals-, Magen- und Speiseröhrenkrebs auf der Grundlage verschiedener Biomarker zu einer Standardtherapie geworden. Einige Tumorarten sprechen weniger gut auf eine Immuntherapie an, wie z.B. Prostata- und Dickdarmkrebs. Bei diesen Tumoren profitiert jedoch eine Untergruppe von Personen mit einem molekularen Phänotyp mit hoher Mikrosatelliteninstabilität bzw. mit DNA-Mismatch-Reparaturdefizit erheblich von der Immuntherapie. Eine molekulare Charakterisierung ist daher unerlässlich, um Personen zu identifizieren, die von diesen Behandlungen profitieren können. Eine der grössten Herausforderungen ist die Suche nach neuen prädiktiven Biomarkern und neuartigen Kombinationen oder Strategien, um die Ergebnisse für die Betroffenen weiter zu verbessern. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
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قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:16618157
DOI:10.1024/1661-8157/a003974