يعرض 1 - 10 نتائج من 160 نتيجة بحث عن '"Reverse Transcriptase-Polymerase Chain Reaction"', وقت الاستعلام: 0.96s تنقيح النتائج
  1. 1
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: Diagnostic performance of two antigen-tests compared to one PCR-Test to detect SARS-CoV-2 in an emergency department and emergency service. (English)

    المصدر: Die Anaesthesiologie; Nov2023, Vol. 72 Issue 11, p791-798, 8p

    مصطلحات جغرافية: GERMANY

    الملخص (بالإنجليزية): Background: In the German hospital landscape and emergency care the COVID-19 pandemic was a stress test. Emergency medical health care in Germany is ensured by the supply chain between prehospital emergency rescue and clinical emergency care in the emergency rooms. In hospitals and emergency care settings a rapid, simple, accurate, and cost-effective test is needed to identify SARS-CoV‑2. In the central emergency department it is important to strictly separate patients with suspected COVID-19 from non-infected emergency persons. Methods: Given the background mentioned above, the performance of antigen tests in the ambulance service of the city Jena and the central emergency department of the university hospital Jena was analysed and in addition verified by using the RT-PCR gold standard. Several multiple testing procedures were performed by using antigen tests in the ambulance service and the central emergency department, and by using one or both of these antigen tests followed by the RT-PCR test. A total of 980 patients were included in the study over a two-month period (October/November 2022). Results: The average age of all patients was 65 years. More than half of the actively treated patients came from the city of Jena. The sensitivity and specificity of the antigen tests were 66.7% and 99.2% in the clinical setting (the central emergency department) and 68.8% and 96.7% in the prehospital setting (in the ambulance service) compared to RT-PCR. In the prehospital setting the sensitivity of the antigen testing was slightly higher (2%) than the clinical antigen testing. Regarding the parallel testing, 6% of antigen tests had a false negative SARS-CoV‑2 antigen test result in the ambulance service and 4.6% of antigen tests had a false negative SARS-CoV‑2 antigen test result in the central emergency department. The false-negative antigen tests, and thus the potentially unrecognized individuals, were further reviewed by considering the Ct-value. Conclusion: The use of antigen testing in the ambulance service and the emergency department can lead to a quick classification of COVID and non-COVID areas of an emergency department. The measurement accuracy of antigen testing in the ambulance service and central emergency department is not equivalent to the RT-PCR. Nevertheless, antigen testing is a useful initial screening tool for early detection of SARS-CoV‑2 in prehospital and clinical settings. Dual antigen testing may be useful for more accurate diagnosis of the SARS-CoV‑2 pathogen. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (German): Zusammenfassung: Hintergrund: In der deutschen Krankenhauslandschaft sowie Notfallversorgung stellte die COVID-19-Pandemie eine Belastungsprobe dar. Die notfallmedizinische Gesundheitsversorgung wird in Deutschland durch die Versorgungskette zwischen prähospitaler Notfallrettung und klinischer Notfallversorgung in den Notaufnahmen sichergestellt. In Krankenhäusern und in der Notfallversorgung wird ein schneller, einfacher, genauer und kostengünstiger Test benötigt, um SARS-CoV‑2 zu identifizieren. In der zentralen Notaufnahme (ZNA) ist es wichtig, Patienten/Patientinnen mit COVID-19-Verdacht strikt von nichtinfizierten Notfallpersonen zu trennen. Methode: Es wurde die Leistungsfähigkeit von Antigentests in dem Rettungsdienst der Stadt Jena und in einer zentralen Notaufnahme des Universitätsklinikums Jena untersucht und mit dem RT-PCR-Goldstandard überprüft. Hierzu wurden multiple Testungen sowohl im Rettungswagen als auch in der Notaufnahme mittels Antigentests und RT-PCR-Tests durchgeführt. Insgesamt wurden 980 Patienten/Patientinnen in einem Zeitraum von 2 Monaten (Oktober und November 2022) in die Untersuchung eingeschlossen. Ergebnisse: Das Durchschnittsalter aller Patienten/Patientinnen lag bei 65 Jahren. Über die Hälfte der behandelten Patienten/Patientinnen kamen aus der Stadt Jena. Die Sensitivität und Spezifität der Antigentests lagen im klinischen Setting (in der Notaufnahme) bei 66,7 % resp. 99,2 % und im prähospitalen Setting (im Rettungsdienst) bei 68,8 % resp. 96,7 % im Vergleich zur RT-PCR. Im prähospitalen Setting lag die Sensitivität der Antigentests mit 2 % etwas höher als die klinische Antigentestung. Bei der Paralleltestung hatten 6 % der Antigentests ein falsch-negatives SARS-CoV-2-Antigentestergebnis im Rettungsdienst und 4,6 % der Antigentests ein falsch-negatives SARS-CoV-2-Antigentestergebnis in der ZNA. Die falsch-negativen Antigentests und somit die potenziell nicht erkannten Personen wurden durch die Betrachtung des Ct-Werts weiter abgeschätzt. Schlussfolgerung: Durch die Verwendung von Antigentests im Rettungsdienst und in der Notaufnahme kann eine zügigere Disposition in den COVID und Non-COVID-Bereich einer Notaufnahme erfolgen. Die Messgenauigkeit der Antigentests im Rettungsdienst und in der ZNA entspricht nicht der der RT-PCR. Dennoch ist der Antigentest ein nützliches Erstscreeninginstrument für die Früherkennung von SARS-CoV‑2 im prähospitalen und im klinischen Bereich. Eine zweifache Antigentestung kann für eine akkuratere Diagnostik des SARS-CoV-2-Erregers sinnvoll sein. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Die Anaesthesiologie is the property of Springer Nature and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  2. 2
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: NAT systems at the point of care Revolution in device development.

    المؤلفون: Luppa, Peter B.1 p.luppa@tum.de, Weber, Susanne1 su.weber@tum.de

    المصدر: Trillium-Diagnostik. 2021, Vol. 19 Issue 4, p260-262. 3p.

    مستخلص: The article informs that molecular detection of acute viral respiratory infections close to the patient enables identification of those affected in the early stages of infection through direct detection of the viral load without time-consuming virus culture. It mentions that SARS-CoV-2 pandemic has revolutionized device development in nucleic acid testing.

  3. 3
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: Risk stratification nomogram for COVID-19 patients with interstitial pneumonia in the emergency department: A retrospective multicenter study. (English)

    المصدر: Medizinische Klinik: Intensivmedizin & Notfallmedizin; Mar2022, Vol. 117 Issue 2, p120-128, 9p

    الملخص (بالإنجليزية): Background: There is currently no reliable method to identify which COVID-19 patients in the emergency department will experience rapid disease progression and death. Aim: The aim of this work is to investigate predictive risk factors for 30-day mortality in COVID-19 (coronavirus disease 2019) patients with interstitial pneumonia using patient history, and clinical and laboratory parameters and to develop a nomogram for risk stratification in the emergency department. Methods: A retrospective, multicenter study was conducted in a cohort of 164 patients with COVID-19 pneumonia in the emergency departments of hospitals in Merano and Bressanone from 1 March 2020 to 31 March 2020. Patients were diagnosed as positive for severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) using fluorescence reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR). A nomogram for risk stratification of 30-day mortality of COVID-19 patients was developed based on the parameters studied. Results: In all, 35 (21.3%) of 164 COVID-19 patients with interstitial pneumonia died within 30 days of admission to the emergency department. Multivariate analysis method revealed that cognitive deterioration (odds ratio [OR]: 8.330; p = 0.004), lymphocytopenia (OR: 4.229; p = 0.049), renal function deterioration (OR: 4.841; p = 0.028), peripheral oxygen saturation < 93% (OR: 17.871; p = 0.002), age > 75 years (OR: 2.925; p = 0.032), elevated C‑reactive protein (OR: 6.504; p = 0.005), low monocyte count (OR: 0.504; p = 0.004), and comorbidity (OR 5.862; p = 0.019) were associated with 30-day mortality. Using these eight parameters, a nomogram was developed that showed good discrimination with an area under the ROC curve of 0.937. Conclusion: The initial evaluation of the patient history, and the clinical and laboratory data collected in the emergency department provides important prognostic information for risk stratification of COVID-19 patients in the emergency department and for early identification of patients with risk for critical disease course. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    Abstract (German): Zusammenfassung: Hintergrund: Es gibt zurzeit noch keine zuverlässige Methode zur Früherkennung von COVID-19-Patienten in der Notaufnahme, deren Krankheitsverlauf sich rapide verschlechtern und zum Tod führen kann. Ziel: Das Ziel dieser Arbeit ist die Untersuchung prädiktiver Risikofaktoren für die 30-Tage-Mortalität bei COVID-19-Patienten mit interstitieller Pneumonie anhand anamnestischer, klinischer und labortechnischer Parameter und die Entwicklung eines Nomogramms zur Risikostratifizierung in der Notaufnahme. Methode: In den Notaufnahmen der Krankenhäuser von Meran und Brixen wurde im Zeitraum vom 01. März 2020 bis zum 31. März 2020 eine retrospektive multizentrische Studie an einer Kohorte von 164 Patienten mit COVID-19-Pneumonie durchgeführt. Die Patienten wurde mittels Fluoreszenz-Reverse-Transkriptions-Polymerasekettenreaktion (RT-PCR) positiv auf SARS-CoV‑2 getestet. Anhand der untersuchten Parameter wurde ein Nomogramm zur Risikostratifizierung der 30-Tage-Mortalität von COVID-19-Patienten entwickelt. Ergebnisse: 35 (21,3 %) der 164 COVID-19-Patienten mit interstitieller Pneumonie verstarben innerhalb von 30 Tagen nach Aufnahme in die Notaufnahme. Die multivariate Analysemethode ergab, dass kognitive Veränderungen (OR: 8,330; p = 0,004), Lymphozytopenie (OR: 4,229; p = 0,049), Veränderung der Nierenfunktion (OR: 4,841; p = 0,028), periphere Sauerstoffsättigung < 93 % (OR: 17,871; p = 0,002), Alter > 75 Jahre (OR: 2,925; p = 0,032), erhöhtes C‑reaktives Protein (OR: 6,504; p = 0,005), niedrige Monozytenwerte (OR: 0,504; p = 0,004) und Komorbidität (OR 5,862; p = 0,019) mit der 30-Tage-Mortalität assoziiert waren. Anhand dieser 8 Parameter wurde ein Nomogramm entwickelt, das eine gute Diskriminierung mit einer Fläche unter der ROC-Kurve von 0,937 ergab. Schlussfolgerung: Die erste Auswertung der in der Notaufnahme erhobenen anamnestischen, klinischen und labortechnischen Daten liefert wichtige prognostische Informationen für die Risikostratifizierung von COVID-19-Patienten in der Notaufnahme und für die Früherkennung von kritischen Verläufen. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Medizinische Klinik: Intensivmedizin & Notfallmedizin is the property of Springer Nature and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  4. 4
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: Rapid determination of respiratory pathogens.

    المصدر: Trillium-Diagnostik. 2022, Vol. 20 Issue 4, p306-306. 1p.

    الشركة/الكيان: SAVANNA (Company)

    مستخلص: The article focuses on a fast RT-PCR result at the point of care, then the Quidel Savanna system is the right choice. Topics include examines the Savanna instrument and the associated RVP4 test cassette are not only fast, but also easy to use and considered RVP4 tests for four respiratory pathogens: SARS-CoV-2, RSV, Influenza A and Influenza B.

  5. 5
    رسالة جامعية

    المؤلفون: Mumme, Sandra

    الوصف: Erstes Ziel der vorliegenden Arbeit war die Entwicklung eines geeigneten Verfahrens zum Nachweis disseminierter Tumorzellen im Blut und Knochenmark von Mammakarzinom-Patientinnen. Ein solches Verfahren ist von großer klinischer Relevanz, da es bei der Therapie des Mammakarzinoms mit Hochdosis-Chemotherapie und anschließener autologer Progenitorzelltransplantation zur Reinfusion kontaminierender Tumorzellen und damit möglicherweise zur Rezidivbildung kommen kann. Das Standardverfahren zum Nachweis solcher disseminierten Tumorzellen stellte bislang die Immunzytologie dar. Seit einiger Zeit wird zunehmend auch die Polymerasekettenreaktion eingesetzt, da man sich von dieser Methode eine hohe Sensitivität und Spezifität versprach. Die Spezifität der PCR wird in der Literatur kontrovers diskutiert, eine sog. illegitime Gentranskription wurde von verschiedenen Autoren beschrieben. Die Zytokeratin 20-mRNA-Sequenz hatte sich in vielen Untersuchungen bereits als sehr spezifischer Marker für epitheliale Tumoren des Gastrointestinaltrakts dargestellt. Aufgrund der vielversprechenen Ergebnisse für den Nachweis von Tumorzellen gastrointestinalen Ursprungs wurde in der vorliegenen Arbeit zunächst untersucht, ob sich die hohe Spezifität der CK-20-RT-PCR auch für den Nachweis disseminierter Mammakarzinomzellen bestätigt. Daher sollte zunächst eine CK 20-RT-PCR-Methode etabliert werden, die reproduzierbar Ergebnisse mit möglichst hoher Spezifität und Sensitivität erbringt. Die Kalibrierung der CK20-RT-PCR erfolgte an Verdünnungsreihen der Zelllinien HT29, MDA-MB-453 und MCF-7. Die höchste Sensitivität der CK20-RT-PCR wurde mit 1:107 für die Kolonkarzinomzelllinie HT29 erreicht, für die Mammakarzinomzellinien wurden jedoch lediglich maximale Sensitivitäten von 1:105 erreicht. Anschließend wurden mit dieser Methode insgesamt 88 Blut-, Knochenmark- und Leukaphereseproben von Hochriskopatientinnen mit Mammakarzinom untersucht. Insgesamt wurde die CK20-Sequenz in lediglich 9% klinischen Proben amplifiziert. Daher muss von einer zu geringen Transkription der CK20-mRNA in Mammakarzinomzellen ausgegangen werden. Um die Spezifität der CK20-RT-PCR hinsichtlich des selektiven Nachweises epithelialer Zellen zu überprüfen, wurden die hämatologischen Proben eines Kontrollkollektivs bestehend aus 56 Personen ohne epitheliale Tumorerkrankung untersucht. Es zeigte sich mit 14% ein unerwartet hoher Anteil positiver PCR-Ergebnisse in der Kontrollgruppe. Daher stellt sich die Frage, wodurch es zu einem so hohen Anteil an illegitimer Gentranskription kommt. Bekannte Ursachen hierfür sind zum einen biologische Faktoren, wie die Transkription von Pseudogenen, die Induktion der Transkription von Markergenen in nicht-epithelialen Zellen unter bestimmten Bedingungen, wie z.B. die bereits beschriebene low-level-background-Transkription des CK20-Gens in Granulozyten. Zum anderen werden die Ergebnisse auch durch methodisch-analytische Faktoren beeinflusst, wie verschiedene Methoden der Probenbearbeitung oder Auswahl von verschiedenen Kontrollkollektiven. Auch ein Einfluss bestimmter Entzündungsmediatoren auf die Spezifität der RT-PCR wird diskutiert, da in Kontrollkollektiven von Patienten mit chronisch-entzündlichen Erkrankungen ein besonders hoher Anteil falsch-positiver PCR-Ergebnisse nachgewiesen werden konnte. Zweite Zielsetzung dieser Arbeit war es daher, den Einfluss verschiedener Zytokine auf die Spezifität der CK20-RT-PCR zu untersuchen. Für diesen Zweck wurden unterschiedliche Zelllinien maligner Tumoren sowie klinische Knochenmark- und Leukaphereseproben von gesunden Spendern und Patienten mit hämatologischen Tumorerkrankungen untersucht. Je 2x107 Zellen dieser Proben wurde sowohl vor als auch nach Stimulation mit 9 verschiedenen Zytokinen und siebentägiger Kultivierung hinsichtlich einer CK20-Transkription untersucht. Es zeigte sich, dass die Stimulation der Zelllinien und klinischen Proben mit Zytokinen keinen erkennbaren Einfluss auf die CK20-Transkription hatte. Allein in der myeloiden Zelllinie K562, die einer CML in der Blastenkrise entstammt, fand sich in knapp 1/3 der Proben eine CK20-Transkription. Diese trat jedoch unabhängig von Zytokin-Stimulation und Zellkultivierung auf. Über die Ursache der aberranten CK20-Transkription kann zum jetzigen Zeitpunkt nur spekuliert werden. Möglicherweise findet sich auch in dieser myeloiden Zelllinie eine low-level-background-Transkription des CK20-Gens, wie sie bereits für in Granulozyten beobachtet wurde. Zusammenfassend ist festzuhalten, dass die CK20-RT-PCR als Routinemethode zum Nachweis disseminierter Mammakarzinomzellen aufgrund der zu geringen Transkription der CK20-Sequenz in Mammakarzinomzellen und der Beeinträchtigung der Spezifität durch illegitime CK20-Transkription leider nicht ideal ist. Ein Einfluss von Zytokinen auf die CK20-Transkription als Ursache für die wechselnde Spezifität der CK20-RT-PCR konnte in dieser Arbeit nicht nachgewiesen werden.

  6. 6
    دورية أكاديمية

    المساهمون: Grenoble Institut des Neurosciences (GIN), Université Joseph Fourier - Grenoble 1 (UJF)-Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale (INSERM), Recherches en cancérologie, Université de Nantes (UN)-IFR26-Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale (INSERM), Ligue contre le Cancer (comité Isère)

    المصدر: ISSN: 0304-3835 ; Cancer Letters ; https://inserm.hal.science/inserm-00382779Test ; Cancer Letters, 2007, 258 (2), pp.286-90. ⟨10.1016/j.canlet.2007.09.012⟩.

    الوصف: International audience ; Under standard culture conditions, tumor cells are exposed to 20% O(2), whereas the mean tumor oxygen levels within the tumor are much lower. We demonstrate, using low-passaged human tumor cell cultures established from glioma, that a reduction in the oxygen level in these cell cultures dramatically increases the percentage of CD133 expressing cells.

  7. 7
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: [Transcriptome analyses in renal cell carcinoma. Combination of laser microdissection and microarrays]. (English)

    المصدر: Der Urologe A; Sep2007, Vol. 46 Issue 9, p1170-1175, 6p

    مستخلص: Background: The objective of this study was to test the feasibility of combined laser microdissection and microarray-based expression analysis in renal cell carcinoma (RCC) and to detect the most strongly deregulated genes.Methods: Laser microdissection of tumor areas and subsequent gene expression analysis (47,000 transcripts) was performed on snap-frozen primary tumor samples from 15 patients with clear cell RCC. Four normal kidney samples served as controls. Validation was performed for one gene with quantitative RT-PCR on additional samples.Results: Isolation of intact RNA from microdissected tissue was successful; 179 transcripts were significantly deregulated by a factor of 5 or more. Upregulation of FABP7 was confirmed by quantitative RT-PCR.Conclusion: In RCC the combination of laser microdissection and subsequent microarray analysis provides reliable data from precisely defined material. This is an optimal starting point for the development of novel therapeutic and diagnostic options. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Der Urologe A is the property of Springer Nature and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  8. 8
    دورية أكاديمية

    العنوان البديل: [Testicular perfusion injury. Cytokines and cell adhesion molecules in humans]. (English)

    المؤلفون: Sperling, H, Krege, S, Lümmen, G, Rübben, H

    المصدر: Der Urologe A; Sep2007, Vol. 46 Issue 9, p1033-1040, 8p

    مستخلص: Background: Ischemia and reperfusion (I/R) lead to cellular damage. A disturbance of testicular perfusion occurs during the therapy of cryptorchidism and in cases of testicular torsion. This results in the activation of mediator cells with an increasing synthesis of mediators of infection like TNF-alpha and the expression of cell adhesion molecules like ICAM (intercellular adhesion molecule) and VCAM (vascular cell adhesion molecule) at the cellular surface.Methods: The expression of the cytokines IL-10 and TNF-alpha and the adhesion molecules ICAM and VCAM after defined testicular I/R injury in nine male transsexuals was evaluated with rt-PCR. Furthermore we examined lactate and the diameter of the testicular tubulus under ischemic conditions.Results: During ischemia ICAM, IL-10, and VCAM do not show significant changes on the side of testicular ischemia and the contralateral side; the same was seen for the tubulus diameter. TNF-alpha and the testicular lactate values showed a significant change of the expression pattern.Discussion: The statistical changes of TNF-alpha and testicular lactate are the expression of leukocyte migration, infectious reaction, and immune response. To what extent the TNF-alpha expression represents a severe immunological reaction remains undefined. This human study shows primary results for the immunological understanding of and cellular response to testicular ischemia. [ABSTRACT FROM AUTHOR]

    : Copyright of Der Urologe A is the property of Springer Nature and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)

  9. 9

    المصدر: Plant Cell 27, 2261-2272 (2015)

    الوصف: Plant growth and development are highly regulated processes that are coordinated by hormones including the brassinosteroids (BRs), a group of steroids with structural similarity to steroid hormones of mammals. Although it is well understood how BRs are produced and how their signals are transduced, BR targets, which directly confer the hormone's growth-promoting effects, have remained largely elusive. Here, we show that BRs regulate the biosynthesis of gibberellins (GAs), another class of growth-promoting hormones, in Arabidopsis thaliana. We reveal that Arabidopsis mutants deficient in BR signaling are severely impaired in the production of bioactive GA, which is correlated with defective GA biosynthetic gene expression. Expression of the key GA biosynthesis gene GA20ox1 in the BR signaling mutant bri1-301 rescues many of its developmental defects. We provide evidence that supports a model in which the BR-regulated transcription factor BES1 binds to a regulatory element in promoters of GA biosynthesis genes in a BR-induced manner to control their expression. In summary, our study underscores a role of BRs as master regulators of GA biosynthesis and shows that this function is of major relevance for the growth and development of vascular plants.

    وصف الملف: application/pdf

  10. 10

    المصدر: Klinische Monatsblatter fur Augenheilkunde. 231(7)

    الوصف: ReLEx®flex is a corneal refractive procedure performed by removing corneal lenticules with a femtosecond (fs) laser system. Using electron microscopy, tissue parameters of extracted lenticules were analysed for potential correlations to the refractive results. Furthermore, the effect of previous contact lens (CL) wear on refractive stability (regression) was tested.19 lenticules from 11 patients (age 24-56 years, 8 f, 3 m) were prepared for EM. The central areas of the samples were photographed and the distance between the collagen fibres and their diameters were digitally measured. ANOVA analysis was used to correlate postoperative refractional stability with time of preoperative CL use, fibre diameter and the coefficient of variation (CV) of fibre distance.14 of 19 lenticules were from patients who had worn CL preoperatively. The cumulative duration of CL wear averaged around 31.2 ± 35.5 thousand hours. Preoperative CL use significantly influenced the postoperative regression: the longer time patients had worn CL, the greater was the regression towards myopia (p = 0.01). Additionally, the morphological parameters collagen fibre diameter (p = 0.09) and CV of fibre distance (p = 0.07) had an impact on regression.Prolonged CL use and alterations in ultrastructural patterns affected the refractive stability after ReLExflex. Although the pathophysiological relationships between CL use, corneal morphological parameters, and refractive stability are still poorly understood, these findings could potentially be used as prognostic markers for postoperative refraction after ReLExflex.