-
1دورية أكاديمية
العنوان البديل: Fan fiction and transmedia literacy practices on Wattpad: exploring the narrative and aesthetic skills of teenagers.
المؤلفون: Guerrero-Pico, Mar1 mariadelmar.guerrero@upf.edu, Establés, María-José2 carmen.costa@udc.es, Costa-Sánchez, Carmen3 mestables@nebrija.es
المصدر: El Profesional de la Información. Mar/Apr2022, Vol. 31 Issue 2, p1-15. 15p. 1 Color Photograph, 1 Diagram, 1 Chart.
مصطلحات موضوعية: *FAN fiction, *TRANSMEDIA storytelling, *FICTION writing, *MEDIA literacy, *CREATIVE writing, *POPULAR culture, *TRANSTHEORETICAL model of change
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Masanet, Maria-Jose1 mjose.masanet@upf.edu, Guerrero-Pico, Mar1, Establés, María-José1
المصدر: Learning, Media & Technology. Dec2019, Vol. 44 Issue 4, p400-413. 14p.
مصطلحات موضوعية: *DIGITAL natives, *APPRENTICES, *TRANSMEDIA storytelling, *NONFORMAL education, *LEARNING strategies
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Guerrero-Pico, Mar1 mariadelmar.guerrero@upf.edu, Masanet, Maria-Jose1, Scolari, Carlos A.1
المصدر: New Media & Society. Feb2019, Vol. 21 Issue 2, p336-353. 18p.
مصطلحات موضوعية: *PSYCHOLOGICAL typologies, *TEENAGERS, *AESTHETICS, *NONFORMAL education, *CLASSROOM environment, *PARTICIPATORY culture
-
4دورية أكاديمية
العنوان البديل: Gamers, writers and social media influencers: professionalisation processes among teenagers.
المؤلفون: Establés, María-José1 mariajose.estables@upf.edu, Guerrero-Pico, Mar1 mariadelmar.guerrero@upf.edu, Contreras-Espinosa, Ruuth-S.2 ruth.contreras@uvic.cat
المصدر: Revista Latina de Comunicación Social. 2019, Issue 74, following p214-236. 47p.
مصطلحات موضوعية: *GENDER, *CORPORATE profits, *CREATIVE writing, *SOCIAL networks, *STATISTICS
-
5دورية أكاديمية
العنوان البديل: Fandom, Renewed Prospects.
المؤلفون: Guerrero-Pico, Mar1 mariadelmar.guerrero@upf.edu, Establés, María-José1 mariajose.estables@upf.edu, Masanet, Maria-Jose1 mjose.masanet@upf.edu
المصدر: Palabra Clave. dic2017, Vol. 20 Issue 4, p847-855. 9p.
-
6دورية أكاديمية
العنوان البديل: Production and reading of fan fictionin the online community of the Fringeseries: transmediality, competition andmedia literacy.
Produção e leitura de fanfiction na comunidade on-line da série Fringe: transmidialidade, competência e alfabetização midiática.المؤلفون: Guerrero-Pico, Mar1 mar.guerreropico@gmail.com
المصدر: Palabra Clave. sep2015, Vol. 18 Issue 3, p722-745. 24p.
-
7دورية أكاديمية
العنوان البديل: Alfabetismo transmedia en la nueva ecología de medios. Competencias transmedia y estrategias deaprendizaje informal de los adolescentes.
المؤلفون: Scolari, Carlos A.1 carlosalberto.scolari@upf.edu, Masanet, Maria-José1 mjose.masanet@upf.edu, Guerrero-Pico, Mar1 mariadelmar.guerrero@upf.edu, Establés, María-José1 mariajose.estables@upf.edu
المصدر: El Profesional de la Información. jul/ago2018, Vol. 27 Issue 4, p801-812. 12p. 3 Charts, 1 Graph.
مصطلحات موضوعية: *TRANSMEDIA storytelling, *MASS media, *SOCIAL media, *COMMUNICATION, *ECOLOGY, *LEARNING